معاون ادبی و هنری حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

مستند زندگی‌نامه شهید «کاوه نبیری» تولید شد

«داوود کرمی» گفت: مستند ۳۰ دقیقه‌ای «کاوه» با محوریت شخصیت شهید «کاوه نبیری» از سرداران استان مرکزی در دوران دفاع مقدس تولید شد.
کد خبر: ۲۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ - 16May 2018

مستند«داوود کرمی» معاون ادبی و هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، از تولید مستند ۳۰ دقیقه‌ای «کاوه» با محوریت شخصیت شهید «کاوه نبیری» از سرداران استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: این مستند در راستای پروژه تولید فیلم از سرداران شهید استان مرکزی صورت گرفته است که در مدت ۳۰ دقیقه به قسمت‌هایی از زندگی و ابعاد شخصیتی سردار شهید «کاوه نبیری» می‌پردازد.

وی افزود: این اثر به صورت مستند گزارشی تهیه شده است که شامل تصاویر آرشیوی، مصاحبه با همرزمان و خانواده این شهید والامقام می‌شود.

معاون ادبی و هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: محوریت اصلی این مستند، پرداختن به موضوعات و مسائلی است که نسل جوان جامعه بیش‌تر با آن سر و کار داشته و به نوعی دغدغه برای آن‌ها است.

کرمی با اشاره به موضوعات پرداخته شده در این مستند گفت: محور این مستند بیان بخشی از ویژگی‌های این شهید، نظیر شجاعت، تصمیم‌گیری قاطعانه، مسئولیت‌پذیری، مدیریت و مسائل این چنینی است.

وی ادامه داد: مستند «کاوه» با تلاش تیم پنج نفره از هنرمندان استان مرکزی تهیه و ۱۲ نفر از همرزمان و خانواده این شهید والامقام درباره شخصیت شهید نبیری صحبت می‌کنند.

معاون ادبی و هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که ابعاد شخصیتی سردار شهید «کاوه نبیری» بسیار گسترده بوده است، نمی‌توانستیم آن را در مدت زمان ۳۰ دقیقه برای مخاطب نمایش دهیم؛ از این رو، این اثر تنها بخش کوچکی از زندگی و الگوی رفتاری وی است.

خاطرنشان می‌شود، شهید «کاوه نبیری» یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد و در حالی که بیست و یک روز از دی‌ماه سال ۱۳۶۵ می‌گذشت و فرماندهی تیپ دوم لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) را برعهده داشت، در «شلمچه» به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار