مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛

برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در سمنان

«محمد حسن سلامی» از برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه شاخص به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، امسال در روز‌های دوم تا چهارم خرداد با شعار «ما توانسته‌ایم» در استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 16May 2018

برگزاری بیش از 1000 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری بزرگداشت سوم خرداد با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از مناسبت‌های بزرگی که در تاریخ انقلاب کشورمان اتفاق افتاد، حماسه فتح خرمشهر بود.

وی افزود: سوم خرداد نماد مقاومت و پیروزی ملت بزرگ ایران در سال‌های دفاع مقدس بود، که نقطه عطفی در تاریخ کشور اسلامی ما شد و پرداختن به این افتخارات بزرگ، پرداختن به هویت ملی و نظام جمهوری اسلامی است.

سلامی ادامه داد: فتح خرمشهر، عملیات بی‌نظیری بود که دنیا را شگفت‌زده کرد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: تا قبل از فتح خرمشهر، دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ اما پس از آن، دشمن حالت تدافعی به خود گرفت.

سلامی گفت: پیروزی ما در دوران دفاع مقدس حاصل مجاهدت رزمندگانی بود که با قدرت ایمان، ایثار، وحدت و پیروی از ولایت در برابر نظام سلطه مقابله کردند.

وی گفت: ملت ما و جوانان کشور اسلامی باید حماسه‌ها و حماسه‌سازان انقلاب و دفاع مقدس را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارند تا در برابر آسیب‌های اجتماعی در امان بمانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه در دستگا‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تشکل‌های مذهبی و مردمی، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های فرهنگی به دبیرخانه ستاد بزرگداشت سوم خرداد ارسال شده است.

سلامی در خصوص برنامه‌های شاخص و مهم دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: برگزاری همایش مودت نیرو‌های مسلح به میزبانی سپاه پاسداران، برگزاری صبح‌گاه مشترک نیرو‌های مسلح در شاهرود و مرکز استان، افتتاح یادمان شهید گمنام شهرستان «آرادان»، اعزام نمادین دانش آموزان به مناطق عملیاتی، برگزاری دوره آموزشی معارف دفاع مقدس در ۲۰ مرکز دانشگاهی و ۱۰ دستگاه اجرایی برای اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها سطح استان، گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد در هشت شهرستان به مدیریت فرمانداری‌های استان، بازدید دانشجویان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، برگزاری شب شعر و خاطره در مساجد و نهاد‌های فرهنگی، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی شهر به مناسبت سوم خرداد و ماه رمضان، سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، حضور گسترده آحاد مردم و جامعه ایثارگری در مراسم گلباران گلزار شهدا، حضور عموم مردم در نمازجمعه چهارم خردادماه، رونمایی از کتب دفاع مقدس، جلسات نقد و بررسی کتب دفاع مقدس و... در سطح استان اجرا خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، امسال در روز‌های دوم تا چهارم خرداد با شعار «ما توانسته‌ایم» در استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها