بروجردی در دیدار با نماینده مجلس شعب سوریه:

ایران آمادگی ارائه هر کمکی برای بازسازی سوریه را دارد

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت دوستان سوریه هر چه سریعتر روند بازسازی شروع شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه هر کمکی به بازسازی سوریه را دارد.
کد خبر: ۲۹۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ - 16May 2018

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی الشیخ» نماینده مجلس شعب سوریه امروز(چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه از ظرفیت های بالایی برای گسترش بیش از پیش مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و بین المللی بویژه پس از بحران داعش برخوردار هستند و ما همواره در مجلس شورای اسلامی از روند توسعه هر چه بیشتر روابط با دولت و ملت سوریه استقبال می کنیم.

بروجردی در ادامه با اشاره به حملات اخیر آمریکا و هم پیمانان غربی اش به سوریه، آنرا اقدامی شکست خورده به منظور احیای آبروی از دست رفته و دادن روحیه به تروریست های تکفیری دانست.

وی در رابطه با بازسازی سوریه پس از جنگ، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و مشارکت دوستان سوریه هر چه سریعتر روند بازسازی شروع شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه هر کمکی به بازسازی سوریه را دارد.

علی الشیخ، نماینده مجلس شعب سوریه در این دیدار، با ابراز قدردانی از ایستادگی و حمایت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت و دولت سوریه، افزود: برداشت ما از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، به عنوان حامی تمام مقدسات و ارزشها بویژه مسئله قدس می باشد و اقدامات جمهوری اسلامی ایران کاملا در راستای مصالح کشورهای اسلامی و عربی است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود بین دو کشور، گفت: ضروریست روابط فی مابین در راستای رسیدن به چشم انداز مورد نظر مسئولان دو کشور تقویت و توسعه یابد.

نماینده مجلس شعب سوریه با اذعان به پیروزیهای پیش رو ارتش در مناطق حجر الاسود و شمال حمص، عنوان کرد: مطمئنا نقش هم پیمانان ما بویژه ایران در دست یافتن ما به این پیروزیها غیرقابل انکار است، امیدواریم بتوانیم همچنان در یک فضای مشترک و دوستی توطئه دشمنان را به شکست بکشانیم.

وی در پایان کشورهایی را سهیم در بازسازی سوریه دانست که در دوران سختی در کنار دولت و ملت این کشور بودند و خاطرنشان کرد: این موضوع تصمیمی است که رئیس جمهور به نیابت از ملت اتخاذ نموده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها