حجت الاسلام حاج علی اکبری:

انسان در پرتو صلوات به کمال می‌رسد

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه صلوات ادب جامع است، گفت: در این ادب ورزی که انسان به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) انجام می‌دهد به نتایجی همچون رحمت، رفعت، نور، آرامش و معنویت دست می‌یابد.
کد خبر: ۲۹۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ - 16May 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «حاج علی اکبری» رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در ادامه سلسله جلسات شرح و تفسیر صحیفه سجادیه که در مسجد 72 تن موسسه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: دعای 42 صحیفه یک عطیه الهیه است و سر آن این است که این دعا یک طرح تفصیلی برای برقراری ارتباط ما با قرآن کریم است.

وی افزود: ماه رمضان برکتی دارد به حدی که نفس انسان مومن برکت پیدا می‌کند و برکات افعال او در کرم خداوند غرق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه قرآن در ماه رمضان نازل شده است، گفت: در عظمت ماه رمضان همین بس که عظیم‌ترین کتاب آسمانی در این ماه نازل شده است بنابراین تکیه اصلی مومنین باید به ارتباط برقرار کردن با قرآن کریم باشد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: امکان ندارد انسان با قرآن کریم بنشیند و چیزی از او کم و یا چیزی به او اضافه نشود، خاصیت زیست قرآنی این است که انسان را با خود بالا می‌برد.

وی با اشاره به بخش پایانی دعای 42 گفت: اول، میانه و آخرش این دعا با صلوات همراه است و صلوات ادب جامع است، در این ادب ورزی که انسان به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) انجام می‌دهد به نتایجی همچون رحمت، رفعت، نور، آرامش و معنویت دست می‌یابد و این یک پژواک است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: در صلوات پایانی این مناجات دعا کننده از خداوند برای پیامبراکرم(ص) درخواست‌هایی را طلب می‌کند و این درخواست‌ها عرض ادب به ساحت مقدس پیامبر است که به طور قطع به دست ایشان می‌رسد که حاصل این عرض ادب به خود انسان برمی‌گردد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: در دعایی که ما در حق پیامبراکرم (ص) انجام می‌دهیم بر این نیست که به نور و عظمت ایشان چیزی افزوده ‌شود بلکه این دعا راهی برای افزایش نور و عظمت خود ما است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید بخواهد خداوند او را در مسیر و راه پیامبر استوار بگرداند و بتواند در این مسیر طی راه کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار