رئیس جنبش حماس: تظاهرات در غزه تا تحقق اهداف ملت فلسطین ادامه می‌یابد

یحیی السنوار گفت: تظاهرات در غزه به عنوان یک فعالیت جهادی تا لحظه تحقق اهداف ملت فلسطین ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۲۹۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ - 16May 2018

رئیس جنبش حماس : تظاهرات در غزه تا تحقق اهداف ملت فلسطین ادامه می‌یافتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در نوار غزه خاطر با تاکید بر ادامه راهپیمایی بازگشت تا لحظه تحقق اهداف ملت فلسطین اظهار داشت: اشغالگران ادعاها و شایعات زیادی درباره جنبش مسالمت آمیز مردم پخش کرده‌اند، در حالی که ما از کودکان به عنوان سپرانسانی استفاده نمی‌کنیم.

وی که با شبکه الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ملت فلسطین در غزه، تظاهرات را بر موشک‌باران اسرائیل در لحظه افتتاح سفارت آمریکا در قدس ترجیح داد.

السنوار با اشاره به سفر اخیر هیئتی از حماس به مصر گفت: ما در قاهره تاکید کردیم که به عدم نظامی کردن جنبش (راهپیمایی بازگشت) در غزه علاقه‌مند هستیم و اینکه مسالمت آمیز باشد.

وی خاطر نشان کرد: در یک شرایط بین المللی و منطقه‌ای دشوار به ویژه با توجه به حرکت پرشتاب (برخی رژیم‌های عربی) به سمت عادی سازی روابط قرار داریم.

وی با اشاره به بهانه‌تراشی رژیم صهیونیستی برای سرکوب راهپیمایی بازگشت و تلاش برای خارج کردن آن از ماهیت مسالمت‌آمیز گفت: تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا مقاومت مسالمت آمیز به فعالیت مسلحانه سوق پیدا نکند.

السنوار در ادامه گفت: مسئله آزادسازی اسیران در زندان‌های اشغالگران، امانتی بر گردن ما است، اما اشغالگران از عقد قرارداد درباره مبادله اسیران در برهه اخیر عقب‌نشینی کردند.

وی با اشاره آگاهی جمعی فلسطینی‌ها و توان آنها برای پشت سر گذاشتن این مرحله سخت و دشوار اظهار داشت: قاهره حل مشکل انسانی غزه را به کاهش تعداد تظاهرات کنندگان مشروط نکرده است.

السنوار خواستار توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی شد و گفت: از برادران خود در جنبش فتح می‌خواهیم دستان ملت ما در کرانه باختری و قدس را باز گذاشته و اجازه دهند آنها مقاومت کنند.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم به  عنوان ملت فسطین اراده خود را بر جهانیان در صورتی که تلاش‌هایمان را یکپارچه کنیم و متحد شویم، تحمیل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها