مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

حماسه سوم خرداد سخت ترین و برجسته ترین مقطع دوران دفاع مقدس است

«سرهنگ حجت الله ناصر پور» دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: حماسه سوم خرداد برجسته ترین و سخت ترین مقطع دفاع مقدس و عمر انقلاب است.
کد خبر: ۲۹۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ - 17May 2018

حماسه سوم خرداد سخت ترین و برجسته ترین مقطع دوران دفاع مقدس است«سرهنگ حجت الله ناصر پور» دبیر ستاد بزرگداشت سی و  ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در لرستان اظهار داشت: در راستای بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر جلسه ای با حضور مسئولین استانی به منظور تشریح وظایف بخش های دولتی، لشکری و کشوری برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان حماسه سوم خرداد را برجسته ترین و سخت ترین مقطع دفاع مقدس و عمر انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: برجستگی حماسه سوم خرداد به منظور اثر بخشی برپایداری نظام جمهوری اسلامی و حضور تجهیزات و نیروهای دشمن و غلبه بر این سخت افزار از جمله سخت ترین موارد دوران دفاع مقدس است.

ناصرپور به آیه «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ» اشاره کرد و گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر واقعه ایی بود که با حضور جانانه و عارفانه مردم به فرمان امام و پیروی از ولایت و الهام از الطاف الهی و روح بلند و عرفانی حضرت امام (ره)  رقم خورد و دست خدا از آستین مردم بیرون آمد.

دبیرستاد بزرگداشت سوم خرداد به اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: عملیات بیت المقدس در حالی طراحی شد که دشمن 35 تا 36 هزار نیروی نظامی برای حفظ خرمشهر وارد کرده بود تا بتواند با در اختیار داشتن این خطه از سرزمینمان، در چانه زنی های سیاسی ما را مجبور به پذیرش خواسته های خود کند.

وی گفت: با وجودی که 1450 تانک مدرن روز بویژه تانک های T72 امروزی، در اختیار ماشین جنگی عراق بود، ما با تکیه بر باورهای الهی و اعتماد به حضرت امام و بصیرت مردم یک قدرت فوق العاده در مردم ایجاد شد؛ که پیروزی در عملیات بیت المقدس را در پی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: شکست دشمن در عملیات  بیت المقدس دستاوردها و درس عبرت هایی برای دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی در پی داشت.

ناصرپور با بیان اینکه دشمن به قدرت جمهوری اسلامی که همان قدرت مردم است پی برد افزود: دشمن در تلاش بود تا بین مردم و نظام فاصله بیاندازد، زیرا زمانی که باورها و اعتقادات مردم و اعتماد مردم به نظام ضعیف شود، فکر جوانان با تبلیغات مسموم منحرف می شود وجوانان از این ارزش ها فاصله می گیرند، همین فاصله گرفتن از ارزش ها زمینه ایی برای از بین رفتن پایه های نظام جمهوری اسلامی می شود.

دبیرستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با تأکید بر اینکه دشمن می خواهد ریشه حیات معنوی و ریشه ی قدرت این نظام را که حماسه ها آفریدند خشک شود گفت: دلخوش کردن به دشمن باعث کاهش تدریجی ارزش ها می شود و باید در تمامی مقاطع تاریخ مواظب فعالیت های پنهان و آشکار دشمنان انقلاب اسلامی باشیم.

وی در پایان به برنامه های ستاد بزرگداشت سوم خرداد اشاره کرد و افزود:

بانگ مقاومت و پیروزی درساعت11صبح در سطح شهر توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین کلیه نهادها و دستگاههای دولتی بصورت همزمان به صدا در می آید.

وی به آذین بندی وتبلیغات محیطی معابرعمومی توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: سرکشی از خانواده معظم شهدای آزادسازی خرمشهر و عملیات حاج عمران و مدافعین حرم بامدیریت بنیادشهید وامورایثارگران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه  چهارم خرداد از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس است که توسط ستاد سیاست گذاری ائمه جمعه استان هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی به برگزاري ايستگاه هاي ادبي وقصه گویی و نقاشي در مراكز فرهنگي،هنري كانون پرورش فكري در سطح استان اشاره کرد و افزود: از خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در نهادها و دستگاههای دولتی توسط همان سازمان تجلیل می شود.

دبیرستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر اجرای نمایش خیابانی باموضوع دفاع مقدس توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری اشاره کرد و گفت: پیاده روی عمومی و مسابقات ورزشی با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان برگزار می شود.

ناصرپور با تاکید بر دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران تصریح کرد: فضاسازی رسانه ای و مصاحبه با فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس توسط سازمان صدا وسیما انجام می شود.

وی به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی به میزبانی لشکرپیاده 84 اشاره کرد و گفت: دعای کمیل باحضور پیشکسوتان جهاد و شهادت عملیات حاج عمران و بیت المقدس با صرف افطاری، بامدیریت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و مشارکت کلیه دستگاههای عضوستاد برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان به برگزاری برنامه زیارت عاشورا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: غباروبی مزارشهدا باعنوان «میثاق باشهیدان» در ساعت 8 صبح سوم خرداد توسط بنیاد شهید وامورایثارگران و همراهی شهرداری و نیروهای مسلح همراه با موزیک توسط لشکر پیاده 84 انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها