حجت‌الاسلام انصاری به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری نشست‌های ایثار و قرآن در نمایشگاه قرآن

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ايثارگران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های خانه فرهنگ ایثار در نمایشگاه قرآن، از برگزاری نشست‌های ایثار و قرآن در این نمایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 17May 2018

برگزاری نشست‌های ایثار و قرآن در نمایشگاه قرآنحجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی انصاری» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ايثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از برپایی غرفه خانه فرهنگ ایثار در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن خبر داد و اظهار داشت: این غرفه در شبستان اصلی، بخش سازمان‌ها و نهاد‌ها واقع شده است.

وی با بیان این نکته که مصادیق ایثار بسیار گسترده و متنوع است، به تنوع و گستردگی آن اشاره و عنوان کرد: گاهی این مصادیق از چشم‌ها پنهان می‌ماند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ايثارگران قرآن کریم را نقطه عطفی در آموزه‌های دینی و معرفتی نامید و مفاهیم قرآن و عترت را عجین شده با فرهنگ و ایثار و فداکاری دانست.

انصاری در اهمیت ایثار به آیه شریفه ۲۰۹ سوره بقره اشاره کرد که در این آیه خداوند از مردم با ایمان و فداکاری صحبت می‌کند که جان خود را به خاطر خشنودی خداوند می‌فروشند؛ لذا باید تلاش کرد تا این نوع مصادیق ایثار به عنوان مظاهر بروز و ظهور ایثار در سطح جامعه خود را بیش از پیش نشان دهند.

وی با تأکید بر مهم بودن نوشتن و تکریم اهل قلم و نویسندگی، به اهمیت قلم در قرآن اشاره کرد و گفت: تمامی پیشرفت‌های تمدنی، از ابتدا تا کنون که نصیب بشر شده است، بر محور قلم استوار بوده و قسم یاد کردن قرآن به قلم نشان از اهمیت ویژه آن نزد خداوند دارد.

انصاری با اشاره به برنامه‌های خانه فرهنگ ایثار در نمایشگاه قرآن، گفت: طرح «کتابخانه مهربانی»، با هدف جمع‌آوری قرآن کریم و کتاب‌های مردمی و ارسال آن‌ها به مناطق کم‌برخوردار ایده‌ای است که خانه فرهنگ ایثار تلاش می‌کند تا با اجرای این طرح هم در ترویج فرهنگ ایثار به معنای ایثار معنوی و هم در بسط فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی پیشرو باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ايثارگران تصریح کرد: «ایثار نوشت» نام برنامه دیگری است که در آن بازدیدکنندگان مصادیق ایثار و فداکاری را با قلم خود در دفتر ایثار ثبت می‌کنند که پس از پایان نمایشگاه این دست‌نوشته‌ها در فضای مجازی بازنشر داده خواهد شد.

انصاری در توضیح طرح «ایثار نوشت»، به ابعاد اثربخشی آن در جامعه اشاره کرد و افزود: نگارش متن و خاطره با موضوع ایثار و فداکاری، توسط مردم باعث اشتراک فکر و احساس و تقویت یک مفهوم ملی و دینی در جامعه خواهد شد و این دست‌نوشته‌ها، نگارش خاطره و مصادیق ایثار و فداکاری ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی برجسته‌ای دارد که تلاش می‌کنیم به حول و قوه الهی به اهداف تعیین شده در طرح دست یابیم. در این برنامه علاوه بر ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و تلاش برای نزدیک‌تر شدن بیشتر مردم با مفاهیم و دستورات قرآنی، بر آن هستیم تا با استفاده از همین ظرفیت، مخاطبان نمایشگاه را در معرض مفاهیم عینی قرآنی قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به تقارن روز سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با ایام نمایشگاه قرآن، عنوان کرد: برنامه‌هایی جهت گرامیداشت این روز در نظر گرفته شده که با بررسی و برنامه ریزی سعی داریم مراسمی مناسب و در شأن ایثارگران عزیز دوران دفاع مقدس داشته باشیم. سلسله نشست‌های ایثار و قرآن، میز گفتمان ایثار و شریعت و جذب خبرنگاران افتخاری ایثار نیز از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های خانه فرهنگ ایثار در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار