حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

فرعون زیستی و ریاست‌طلبی ترامپ عامل کشتار مردم فلسطین است

استاد حوزه علمیه قم گفت: کشتار بیرحمانه مسلمانان فلسطینی ناشی از ریاست‌طلبی و فرعون‌زیستی ترامپ است که برای انتقال سفارت حاضر شد آن را روی خون فلسطینی‌ها بنیان کند.
کد خبر: ۲۹۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ - 17May 2018

فرعون زیستی و ریاست‌طلبی ترامپ عامل کشتار مردم فلسطین استبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» امروز در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاحیه ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه ماه رمضان پیشانی ماه‌های سال است، اظهار داشت: ماه رمضان تنها ماهی است که خداوند در قرآن از آن نام برده است؛ ائمه اطهار (ع) در زمینه اهمیت این ماه فرمودند که فضیلت و برتری ماه رمضان نسبت به ماه‌های دیگر مانند برتری پیامبر خدا (ص) بر سایر انبیا است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شاخصه ماه رمضان روزه است، گفت: در روایات ذکر شده روزه امانت الهی است. شاید برخی نتوانند روزه بگیرند، ولی باید حرمت و جایگاه ماه رمضان حفظ شود.

وی خاطر نشان کرد: ائمه اطهار (ع) درباره ماه رمضان احادیث و مطالبی را مطرح کردند. فردی که در ماه رمضان روزه می‌گیرد تنها گرسنگی و تشنگی را تحمل نمی‌کند بلکه باید در روزه خود تدبر کند.

رفیعی با بیان اینکه ماه رمضان حرمت دارد، عنوان کرد: کسانی که در ماه رمضان روزه نیستند باید حرمت ماه را حفظ کنند. چند سالی است که این نکته مقداری در جامعه کمرنگ شده و افراد مختلف، رانندگان، کاسبان، کارگران و... به دلیل آنکه به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند نباید بر حرمت این ماه خدشه وارد کنند. باید در نظر داشت رمضان ماه خدا است و قوانین الهی بر آن حاکم است.

وی با بیان اینکه رمضان ماه تفسیر قرآن و بهار قرآن است، گفت: خداوند توحید، نبوت و معاد را به آسانی در آیه‌ای از قرآن مطرح کرده است بنابراین قرآن آسان است و این قرآن شفای تمام بیماری‌های روحی است که کفر، نفاق، ضلالت و انحراف را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شهادت مسلمانان به دست صهیونیست‌ها در فلسطین گفت: این امر ناشی از ریاست‌طلبی و فرعون‌زیستی ترامپ است که برای انتقال سفارت حاضر شدند این سفارت را روی خون فلسطینی‌ها بنیان کنند و دنیا در برابر این اقدام ساکت است.

وی خاطرنشان کرد: آیا کودکانی که در فلسطین قربانی شدند و شهادت مسلمانان جوان در فلسطین حقوق بشر نیست، از طرفی وضعیت مردم فقیر و آزارکشیده یمن وجود دارد که سحر و افطار به بمب‌های آل سعود ختم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها