نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان برترین عبادت است

«آیت‌الله سید‌احمد میرعمادی» نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: قرآن کریم از سوی خدای علیم بر قلب مبارک پیامبر اسلام (ص) نازل شد تا سبک زندگی انسان‌ها را مشخص کند، ازاین‌رو در ماه رمضان برترین عبادت تلاوت قرآن کریم است.
کد خبر: ۲۹۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ - 17May 2018

تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان برترین عبادت استبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «آیت‌الله سید‌احمد میرعمادی» عصر امروز در محفل انس با قرآن که در «حسینیه ثارالله» سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان این جایگاه را دارد که قرآن را در خود جای دهد و قرآن نیز کتاب ارزشمندی است که آیاتش راهگشا در زندگی دنیوی و اخروی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب نور هدایت است، افزود: این کتاب آن‌قدر ارزشمند است که از سوی خدای علیم، عزیز و حکیم بر قلب مبارک پیامبر اسلام (ص) نازل شد تا سبک زندگی انسان‌ها را مشخص کند، ازاین‌رو در ماه رمضان برترین عبادت تلاوت قرآن کریم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: برای فهم قرآن و عمل به آن، نیازمند یک مقدمه هستیم و آن مقدمه فهم و عمل قرآن و تلاوت آیات قرآن است؛ ماه رمضان بهار قرآن است که اهمیت تلاوت قرآن در همه طول سال مهم است اما در ماه رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین در این ماه به تلاوت قرآن مشغول باشید.

وی بیان کرد: این کتاب خدا شفاعت کننده‌ای است که شفاعتش پذیرفته‌شده است و در روز قیامت قرآن از کسانی که آن را تلاوت کنند شفاعت می‌کند و این در حالی است که پیامبر(ص) نیز در خطبه شعبانیه فرمودند تلاوت یک آیه در ماه رمضان همانند یک ختم قرآن است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: مسئله تلاوت قرآن در این ماه اهمیت دارد و کار ارزشمند و پربهای صداوسیمای مرکز لرستان در اختصاص زمانی برای پخش تلاوت قرآن بسیار ارزشمند است و جای تقدیر و تشکر دارد که باید از اهتمام و توجه مجموعه عوامل صداوسیما که در بخش‌های تلاوت و تفسیر قرآن در کشور انجام می‌شود تقدیر و تشکر شود.

وی خاطرنشان کرد: کاری که در صداوسیمای لرستان صورت می‌گیرد و وقتی‌که برای قرآن گذاشته‌شده در سایر استان‌ها کمتر چنین مسئله‌ای وجود دارد و کار تلاوت و جز خوانی که امری تأثیرگذار است قطعاً در رشد و باروری مردم نقش اساسی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تلاوت قرآن سبب نورانی شدن دل و صفات درون و باطن انسان می‌شود و وسیله‌ای برای تقرب به خدا است، اظهار داشت: تلاوت قرآن سخن گفتن باخداست و سبب معرفت افزایی می‌شود.

وی افزود: قرآن کتاب معرفت و کتاب بصیرت است و فردای قیامت به کسانی که قاری قرآن بودند و تلاوت داشتند به آن‌ها می‌گویند قرآن بخوانید و بالا بروید و درجات آن‌ها در بهشت به تعداد آیاتی که تلاوت کرده‌اند بالا است.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: شرط بهره‌مندی از کلام الهی و وحی آسمانی اخلاص و معرفت است و تلاوت قرآن از روی اخلاص انسان را برای رسیدن به درجات عالی بهشت هدایت می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت تلاوت خانگی قرآن کریم بیان کرد: باید تلاش کنیم در این ماه از هر خانه‌ای تلاوت قرآن شنیده شود و هر محفل قرآنی در جای‌جای کشور اسلامی عملی شود چراکه در هر خانه‌ای که قرآن تلاوت شود خداوند برکاتش را بر آن خانه نازل می‌کند و بر اهل خانه وسعت رزق و روزی و طول عمر می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: امید است که خداوند متعال همه ما را با قرآن محشور نگه دارد و فهم و درک آیات قرآنی را به ما دهد تا با انس با قرآن از انحرافات و گمراهی نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار