رایزن فرهنگی عراق در ایران:

سطح روابط «ایران و عراق» بسیار بالا است

رایزن فرهنگی عراق در ایران گفت: سطح روابط «ایران و عراق» بسیار بالا است و حضور چهار هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایران حاکی از تعاملات بسیار خوب آکادمیک این دو کشور است.
کد خبر: ۲۹۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ - 17May 2018

سطح روابط «ایران و عراق» بسیار بالا استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «یاسر عبدالزهرا الحجاج» در دیدار با رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: اگر هزینه تحصیل دانشجویان عراقی در ایران را با هزینه تحصیل در کشورهای همسایه دیگر خود مقایسه کنیم، می بینیم هزینه تحصیل در ایران برای دانشجویان ما بیشتر است، با این وجود مردم عراق مایل هستند فرزندان خود را برای تحصیل به ایران بفرستند.

وی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت ایران، ۷۰ درصد دانشجویان خارجی رشته پزشکی در ایران دانشجویان عراقی هستند.

وی افزود: صرف نظر از جایگاه تمدنی و فرهنگی این استان، برای مردم عراق فراموش شدنی نیست که کرمانشاه زمانی پناهگاه مردم عراق بوده و خیل عظیمی از مردم این کشور به استان کرمانشاه مهاجرت کردند.

عبدالزهرا الحجاج گفت: ضرورت دارد با دانشگاه رازی ارتباط داشته باشیم و لازم است این دانشگاه در مقوله مسائل فرهنگی و هنری در عراق حضور داشته باشد.

وی گفت: عراق از سال 2018 بازسازی زیرساخت های خود را آغاز کرده و به سمت ساخت دانشگاه ها حرکت می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر رقبای بسیار سرسختی برای ایران در بحث جذب دانشجو در عراق بوجود آمده از جمله آنها کشور ترکیه است که در حال حاضر 15 هزار دانشجوی ما در آنجا تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها