امام جمعه کرمانشاه:

سالروز آزادسازی خرمشهر، الگوی ملت ها است

امام جمعه کرمانشاه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است و برای بسیاری از ملت‌ها به یک الگو تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۹۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ - 18May 2018

سالروز آزادسازی خرمشهر، الگوی ملت ها استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی یک جنایت است و بسیاری از کشورهای دنیا هم آن را محکوم کرده اند.

او مهمترین نیاز و ضرورت فعلی در دنیای اسلام را وحدت کلمه و پیشرفت علمی دانست و گفت: اگر حدود یک میلیارد و 700 میلیون نفر مسلمان دنیا دست در دست هم بگذارند، هیچ قدرتی توان ضربه زدن به آنها را ندارد.

امام جمعه کرمانشاه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است و برای بسیاری از ملت‌ها به یک الگو تبدیل شده چنانچه مصداق های آن در لبنان، عراق، سوریه، یمن و بحرین قابل مشاهده است.

آیت الله علما تاکید کرد: هم اکنون جنبش‌ها و سیاستمداران حامی بیداری ملت ها، رشد زیادی کرده اند و یک آینده خوب را برای دنیای اسلام نوید می‌دهند.

همچنین سید امیر موسوی، کارشناس مسائل سیاسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه درباره خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا از ابتدا هم در برجام نبود زیرا هرگز به تعهداتش عمل نکرد.

به اعتقاد او غربی‌ها تحریم ها را گروگان گرفته اند تا گام‌های بعدی را علیه ایران بردارند و همان بلایی را که بر سر کشور عراق آوردند، به جمهوری اسلامی تحمیل کنند.

موسوی با اشاره به بدعهدی کشورهای اروپایی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: حجم تجارت بین اروپا و آمریکا بیش از هزار و 115 میلیارد دلار است و اروپایی ها به دلیل حمایت از حقوق ایران در برجام، تجارت خود با آمریکا را به خطر نمی اندازند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد که بهترین و مطمئن ترین راه برای مشکلات کشور تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و حمایت از نخبگان، متخصصان و تولیدکنندگان ایرانی است.

نمازگزاران کرمانشاهی پس از اقامه نماز جمعه، همزمان با سراسر کشور علیه جنایات رژیم صهیونیستی و محکومیت انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف تجمع کردند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار