عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی:

نباید دوباره به اروپا اعتماد کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سلطنت‌ طلب‌ها و منافقین با حمایت مثلث آل سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی هستند و باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.
کد خبر: ۲۹۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ - 18May 2018

مثلث آل سعود، اسراییل و آمریکا به دنبال ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی است/ نباید دوباره به اروپا اعتماد کردبه گزارش دفاع پرس از قم، «احمد امیرآبادی فراهانی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر قم با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، اظهار کرد: آمریکا در این اقدام خود تنها ماند و در روز انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس، تعدادی زیادی از مردم فلسطین شهید و مجروح شدند.

وی ادامه داد: اکنون سلطنت‌ طلب‌ها و منافقین با حمایت مثلث آل سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی هستند و باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم، باید شرایط کشور در رژیم طاغوت برای مردم تشریح شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کار‌های زیادی توسط قوه قضائیه برای مبارزه با فساد انجام شده است، بستگان مدیران ارشد کشور توسط قوه قضائیه بازداشت و محاکمه شدند، این موارد نشان از مبارزه قاطع قوه قضائیه با فساد دارد.

امیرآبادی با اشاره به مبارزه با فساد اظهار کرد: کسانی که به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی هستند، می‌خواهند بگویند که اسلام و تشیع در اداره کشور ناتوان است، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، ملت ایران و ۳۰۰ هزار شهید هستند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از برجام با اروپایی‌ها مذاکره داشتیم، اما با کارشکنی آمریکا هیچ کدام از توافقات ما با اروپایی‌ها به نتیجه نرسید و کشور‌های اروپایی نتوانستند که به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی‌ها را یک بار آزمایش کردیم و نباید دوباره به آن‌ها اعتماد کنیم، فرصت‌ها را در کشورمان از دست دادیم، چون همه فعالیت‌های خودمان را به برجام منوط کردیم.

امیرآبادی با اشاره به گستردگی روابط اروپا با آمریکا اظهار کرد: میزان مبادله تجاری آلمان، انگلیس و فرانسه با آمریکا سالیانه حدود ۴۰۰ میلیارد دلار است، در حالی مبادله سالیانه این کشور‌ها با ایران حدود ۶ میلیارد دلار است و سران کشور‌های اروپا می‌گویند که شرکت‌های بزرگ ما خصوصی هستند و تعهد این کشور موجب تعهد شرکت‌های اروپایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: دنیا تنها به آمریکا خلاصه نمی‌شود و تمام کشور‌های دنیا به دنبال منافع خود هستند، مدیران کشور باید به دنبال منافع ملت ایران باشند و هر جا که منافع این ملت تامین می‌شود، باید حضور پیدا کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران در منطقه برگ‌های برنده بسیاری دارد که باید از این برگ‌های برنده استفاده کنیم و شرط آن حضور شجاعانه و با بصیرت مذاکره کنندگان ایرانی در پای میز مذاکره است.

امیرآبادی با اشاره به کنوانسیون‌های بین المللی اظهار کرد: خواست کشور‌های اروپایی تغییر برخی از قوانین ایران است.

وی با بیان اینکه کنوانسیون‌های بین المللی نوعی استعمارگری جدید است، ادامه داد: ورود به کنوانسیون‌ها به معنای پذیرفتن همه چیزی است که غربی‌ها می‌گویند و نباید نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اجازه پایمال کردن حقوق ملت را بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها