حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خطر نفوذی‌های دشمن بیش از خطر آمریکاست/ تعامل با آمریکا گرهی از مشکل اقتصاد کشور باز نکرد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطر بیشتر نفوذی‌ها نسبت به دشمنی آمریکا گفت: عملکرد آمریکا نسبت به برجام قابل پیش‌بینی بود، لذا خارج شدن ترامپ از این توافق نباید برای مردم ما اهمیتی داشته باشد؛ چون زمانی‌که این کشور در برجام بود، گرهی از مشکلات معیشتی ملت ما باز نشد.
کد خبر: ۲۹۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ - 19May 2018

خطر نفوذی‌های دشمن بیش از آمریکاست/ تعامل با آمریکا گره‌ای از کار اقتصاد کشور باز نکرد/تلاش آمریکا برای کنترل توان نظامی ایرانابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس، با اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا، خارج شدن این کشور از برجام را از مهم‌ترین وعده‌های ترامپ به رژیم صهیونیستی عنوان کرد و اظهار داشت: ترامپ برای به دست آوردن قدرت به رای ملت آمریکا نیاز داشت و برای جلب توجه و آرای مردم کشورش به آنها وعده‌هایی مبنی بر مقابله با عربستان سعودی به دلیل تروریست‌پروری در منطقه داده بود که امروز نه تنها کوچکترین قدمی برای مبارزه با تروریسم برنداشته است، بلکه جزو کشورهای تراز اول در کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی در آسیای میانه قرار گرفته است.

وی افزود: برهم زدن برجام توسط آمریکا از مهم‌ترین وعده‌هایی بود که ترامپ به صهیونیست‌ها داده بود؛ چراکه از بین رفتن برجام خواسته بزرگ رژیم اشغالگر قدس است و چون در زمان ریاست جمهوری آمریکا لابی‌های صهیونیستی برای به قدرت رسیدن ترامپ خیلی تلاش کردند، امروز در انتظار جبران تمام اقداماتی هستند که برای وی انجام داده‌اند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه عدم تحقق شعارهای انتخاباتی ترامپ در زمان ریاست جمهوری باعث تمسخر و بی‌اعتبار شدن وی در جامعه آمریکا شده است، تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن ترامپ، او مرتکب اشتباهات بزرگی شده که طی نظرسنجی که در آمریکا در خصوص برکناری ترامپ از مسند ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، خیلی از مردم و حتی برخی از نمایندگان کنگره، خواهان برکناری وی از ریاست‌جمهوری این کشور شدند.

آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند که در غرب آسیا متحمل شکست شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مداخله‌های آمریکا در منطقه و حمایت از جریان تکفیری در به خاک و خون کشیده شدن و تجزیه کشورهای اسلامی مانند عراق و سوریه را مصداق بارز جنایات ترامپ دانست و خاطرنشان کرد: زمانی‌که رئیس جمهور آمریکا با مقامات صهیونیستی و شاهزادگان بی‌خرد و خام سعودی به صورت مخفیانه برای غارت کشورهای اسلامی به فکر تشکیل گروه تروریستی خطرناکی مانند داعش بودند، هیچگاه گمان نمی‌کردند که تمام نقشه‌ها و توطئه‌هایشان به شکست منجر شود. امروز آمریکایی‌ها به سبب همین شکست‌های پی درپی که از سوی جبهه مقاومت متحمل شدند در غرب آسیا جایگاهی ندارند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه گفت: 27 پایگاه نظامی از سوی آمریکایی‌ها در منطقه برای پشتیبانی از تروریست‌های داعش تاسیس شده که امروز به دلیل مقاومت ارتش عراق و سوریه این پایگاه‌ها قدرت خود را از دست داده‌اند و مانند زندانی برای سربازان آمریکایی شده که آنها وقتی در این پایگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند و اگر حضور آنها در این مراکز به خواست و اراده خودشان بود لحظه‌ای در آن پایگاه‌ها نمی‌ماندند.

خروج از برجام، فرار رو به جلوی ترامپ بود

حسن‌بیگی گفت: رئیس جمهور آمریکا طی نشست‌هایی که با مشاوران ارشد کاخ سفید داشت، تصمیم گرفت دست به اقداماتی بزند تا افکار عمومی حاکم بر کشورش که به دلیل شکست‌های سیاست خارجی در منطقه دچار نارضایتی از عملکرد او شده بود را به موضوعی دیگر معطوف کند، لذا برجام را دست مایه قرار داد تا مدتی تمام توجه مردم آمریکا را به این موضوع جلب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به اینکه برجام یک معاهده بین‌المللی بوده و هرگونه وارد کردن خدشه به آن برخلاف موازین جامعه جهانی است، اذعان کرد: از ابتدای انعقاد قرارداد برجام به گفته خود اروپایی‌ها و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران علی‌رغم تمام ضرر و زیان‌هایی که در طول عمر برجام متحمل شد، به این توافق پایبند بوده و حسن نیتش نسبت به این موضوع در جهان به اثبات رسید.

ماندن یا خارج شدن از برجام تغییری در امورات کشورمان ندارد

وی با اشاره به عدم همکاری کشورهای عضو برجام با کشورمان گفت: 1+5 وعده داده بود که در مضوعات تحقیقاتی پیرامون علم فناوری هسته‌ای به ما کمک کند اما آن‌ها به هیچ کدام از تعهدات خود در قبال این توافق عمل نکردند. رفع تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا یکی از موارد مهمی بود که قرار بود با انعقاد قرارداد برجام اعمال شود اما آمریکایی‌ها نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند بلکه در این مدت که از عمر برجام می‌گذرد بارها به بهانه‌های مختلف کشور ما را در تنگنای اقتصادی قرار دادند لذا تا وقتی که طرف‌های مقابل این قرارداد نخواهند به بندهای مندرج در برجام عمل کنند، برجام جز کاغذی بی‌ارزش چیزی نخواهد بود. ماندن یا خارج شدن از این توافق تغییری در امورات کشورمان ندارد.

این نماینده خانه ملت در ادامه گفت: جوانان و نخبگان ما در موضوع هسته‌ای نشان دادند که ما وابسته به کمک‌های کشورهای عضو برجام در این زمنیه نیستیم و امروز مشاهده می‌کنیم که سانتیریفیوژهای نسل هشت به دست دانشمندان جوان ایرانی به تولید رسیده‌اند که همین موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها باعث افزایش خشم و دشمنی آمریکایی‌ها نسبت به ما شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفته‌های مسوولان سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر مورد نیاز بودن 190 هزار سو در راستای ساخت سانتیریفیوژ تصریح کرد: ما در ابتدای برجام نسل اول سانتیریفیوژ را تولید کردیم یعنی هر سانتیریفیوژ یک سو تولید می‌کرد اما امروز توانسته‌ایم نسل هشت را که هر سانتیریفیوژ 20 تا 21 سو تولید می‌کند را بسازیم و قادر هستیم تا نسل 20 و 21 را هم تولید کنیم.

تلاش آمریکا برای کنترل توان نظامی ایران

حسن‌بیگی با بیان اینکه آمریکایی‌ها درصدد بودند تا از طریق برجام قدرت و توان دفاعی کشور ما را تحت کنترل خودشان قرار دهند، گفت: در سازمان ملل به تمام کشورها مجوز داده شده که در جهت تامین امنیت و در راستای بازدارندگی و دفاع در مقابل هرگونه تهدید و خطر از سوی دشمنان سلاح خودشان را تهیه کنند اما رئیس جمهور آمریکا با فروش انواع تجهیزات و تسلیحات جنگی به عربستان تلاش کرد تا آل سعود رهبری جهان اسلام را در دست داشته باشد.

وی ادامه داد: منبع اصلی درآمد آمریکایی‌ها از فروش تسلیحات جنگی به کشورهای درگیر جنگ است، لذا با ایجاد درگیری میان کشورهای اسلامی، پول‌های هنگفتی از فروش سلاح به دست می‌آورند. یکی از مهم‌ترین اهداف ترامپ خالی کردن جیب کشورهای عربی است. لذا ما به‌هیچ عنوان مانند عربستان سعودی با آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌کنیم و تمام تجهیزات و تسلیحات نظامی کشورمان را خودمان در داخل کشور به تولید می‌رسانیم و در این زمنیه از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیریم.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما با اتکا به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی توانسته‌ایم در عرصه دفاعی به گونه‌ای پیشرفت کنیم که انواع موشک‌های پیشرفته را در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خروخ ترامپ از برجام ما را مصمم‌تر کرد تا فناوری هسته‌ای را با همت و پشتکار جدی‌تر نسبت به گذشته به پیش ببریم، گفت: یکی از مواردی که در برجام بر آن تاکید شد این بود که ما ساخت راکتورهای هسته‌ای را به حالت تعلیق درآوریم. ما با وجود تمام هزینه‌هایی که در این راه صرف کرده بودیم برای اثبات حسن نیت و تعهدمان نسبت به توافق برجام تمام راکتورها را با پر کردن سیمان متوقف کردیم، اما امروز قادر هستیم نه تنها راکتورهای به حالت تعلیق در آمده را فعال کنیم، بلکه می‌توانیم چندین راکتور هسته‌ای دیگر در اقصی نقاط کشور تاسیس کنیم.

تعامل با آمریکا گره‌ای از کار اقتصاد کشور باز نکرد

حسن‌بیگی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: از همان روز اول که رئیس جمهور کنونی آمریکا بر مسند قدرت تکیه زد، مقام معظم رهبری به تمام مسوولان نظام و تیم مذاکره کننده گوش‌زد کردند که نباید به این شخص تازه کار اعتماد کرد و باید بر فرض نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها به آینده برجام نگاه کنیم و به دور از وابستگی به کشورهای عضو این قرارداد روی توان و ظرفیت‌های موجود در کشورمان حساب کنیم، لذا خارج شدن ترامپ از برجام نباید برای مردم ما اهمیتی داشته باشد چون زمانی‌که این کشور در برجام بود گره‌ای از مشکلات معیشتی ملت ما باز نشد.

وی با بیان اینکه نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها سند دیگری از تخلفات بین‌المللی این کشور بود و برای ما تازگی نداشت، گفت: وظیفه مهم دولتمردان و دستگاه دیپلماسی ما این است که برای حفظ اقتدار، استقلال و عزت کشورمان با اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ادامه روند برجام تصمیم‌گیری کنند و از عملکرد آمریکایی‌ها نسبت به توافق برجام عبرت بگیرند و تحت هیچ شرایطی با مقامات آمریکایی سر میز مذاکره ننشینند و حل و فصل مشکلات مردم را در داخل کشور جست‌وجو کنند.

این نماینده خانه ملت حمایت از تولیدات داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: امروز در داخل کشور کالاهایی به دست تولیدکنندگان وطنی به تولید می‌رسد که با کالاهای خارجی برابری می‌کند، لذا کوچکترین اقدامی که ملت ما باید در مقابل تمام دشمنی‌های آمریکایی‌ها انجام دهند این است که از خرید هرگونه تولیدات غیر ایرانی دوری کنند و با روی آوردن به مصرف محصولات ایرانی در جهت رونق و پویایی بخشیدن به اقتصاد کشورمان قدم بردارند. امروز ما در بخش کشاورزی هم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته ایم. 119 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در هر زمینه‌ای که بخواهیم پیشرفت داشته باشیم.

حفظ برجام برای شرکای غربی منفعت مالی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنج کشور عضو برجام خواهان ادامه این توافق حتی در غیاب آمریکایی‌ها هستند، گفت: چین، فرانسه و روسیه به شدت بر حفظ برجام تاکید دارند؛ چراکه به ثمر رسیدن برجام می‌تواند برای تمام کشورهای عضو این معاهده منفعت داشته باشد و اتحادیه اروپا به هیچ عنوان نمی‌خواهد منافعی که از برجام به دست می‌آورد را به خاطر همراهی با آمریکایی‌ها از دست بدهد و آن‌ها مستقل از رئیس جمهور آمریکا در این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی گفت: چون ما در گذشته هم با آمریکایی‌ها تعامل و تبادلات مالی و تجاری نداشتیم، امروز که این کشور برجام را ترک کرده  هیچ تاثیری در اقتصاد ما نخواهد داشت هر چند که گمان آمریکایی‌ها بر این بود که با خروجشان از این قرارداد می‌توانند وضعیت اقتصادی ما را بحرانی کنند که این یک خیال باطل برای مقامات و مشاوران ارشد ترامپ بود.

حسن‌بیگی با اشاره به دشمنی‌های آمریکایی‌ها و متحدانشان در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی گفت: تمام روسای جمهور آمریکا بدخواه و دشمن تراز اول ملت و حکومت ما بودند و هیچ وقت برای خیرخواهی دست یاری به سوی ما دراز نکردند. هر زمان که آن‌ها خواستار مذاکره با ما بودند به این دلیل بود که از این طریق بتوانند برای خود امتیازات فراوانی کسب کنند بدون انکه به ما امتیازی بدهند. لذا باید با مطالعه تاریخ و هرآنچه آمریکایی‌ها نسبت به کشور ما انجام داده‌اند عبرت بگیریم که این ذات پنهان و آشکار این کشور دشمنی با ملت و حاکمیت ماست.

خطر نفوذی‌های دشمن بیش از آمریکاست

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه مسوولان باید از ایراد سخنانی که خوشایند آمریکایی هاست، پرهیز کنند، گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اظهار نظرها و سخنان خود دل مردم را خالی کرده و چنان بیان می‌کنند که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ما بدون حضور آمریکایی‌ها میسر نیست، این گونه رفتارها خیانت در حق رزمندگانی است که با ریخته شدن خون هایشان کینه و دشمنی جنایتکاران غربی را برای دنیا به اثبات رساندند. خطرناک‌تر از دشمنان خارجی نفوذی‌هایی هستند که از بیگانگان در قبال دریافت پول‌های هنگفت سعی در تخریب افکار عمومی ملت ما دارند. باید مراقب دست نشانده‌های آمریکا در کشورمان باشیم.

نماینده مردم شهرستان دامغلان در مجلس با اشاره به استقلال و عدم وابستگی کشورمان به بیگانگان، نقش جمهوری اسلامی در ایجاد امنیت در منطقه را بی‌بدیل دانست و گفت: امروز 27 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز در حال عبور است و هیچ کشوری نمی‌تواند برای مدیریت این شاهراه ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی گفت: امروز تمام دنیا به وفای عهد ما اعتقاد قلبی پیدا کرده، چون ما بر اساس قوانین و موازین موجود در قرآن کریم در حال اداره کردن کشورمان هستیم. ما دفاع از مظلومین را از وظایف مهم شرعی خود می‌دانیم و نه تنها در عراق و سوریه بلکه در سایر کشورهای اسلامی هم برای مبارزه با هرگونه تجاوز دشمنان اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار