قاسمعلی فراست در گفت‎وگو با دفاع پرس:

عدم وجود رسانه یکی از کمبودهای ادبیات ملی/ کتاب نیازمند شبکه اختصاصی است

یک نویسنده و منتقد عدم وجود رسانه را نقص و کمبود ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: تبلیغ و ترویج کتاب نیازمند شبکه اختصاصی است.
کد خبر: ۲۹۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 19May 2018

«قاسمعلی فراست» نویسنده و منتقد ادبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به آسیب‌های ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانستند خیلی برای ادبیات انقلاب جریان‌ساز باشند. در دنیا کسانی که پایبند به نقش رسانه هستند، بحث‌هایی را در مقوله‌های مختلف و مورد اهمیت در رسانه‌ها مطرح می‌کنند.

وی گفت: شبکه‌های تلویزیون‌های اروپا برای کتاب نشست‌های مختلفی دارند به گونه‌ای که یک کتاب را اول معرفی می‌کنند و چند نفر درباره آن صحبت می‌کنند. خوبی‌ها، ضعف‌ها و کاستی‌های کتاب مطرح می‌شود و سپس عده‎‌ای از مخاطبین مردمی که آن کتاب را خوانده‌اند درباره کتاب مد نظر حرف می‌زنند.

این نویسنده و منتقد افزود: با این برنامه‌ها است که معلوم می‌شود جایگاه کتاب در اروپا چه اندازه است. و کتاب مسئله مردم می‌شود و ادبیات و قلم دغدغه مردم قرار می‌گیرد. این کارها در رسانه‌های ایران نشده این در حالی است که ما در مقوله‌های مختلف شبکه‌، رادیو، روزنامه و مجله اختصاصی داریم؛ لذا تبلیغ و ترویج کتاب نیازمند شبکه اختصاصی است. کتاب آدم‌ساز است، در حالی که ورزش اوقات خالی را پُر می‌کند و به تقویت جسم می‌پردازد.

فراست نقد کتاب را دومین وظیفه رسانه دانست و گفت: غیر از شبکه چهار، باقی شبکه‌ها و رسانه‌ها درباره نقد کتاب چیزی ندارند. به نظرم یکی از کمبودهای بزرگ ادبیات انقلاب و ادبیات ملی، رسانه است. اگر رسانه‌ها درباره ادبیات جا باز می‌کردند و صفحه اختصاصی داشتند ادبیات مسئله فرزندان ما می‌شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار