موزه پلیس کرمان با نمایش ۲۰ هزار سند تاریخی افتتاح شد

موزه پلیس کرمان با نمایش ۲۰ هزار سندتاریخی و قدیمی مرتبط با حوزه نظم و امنیت استان، با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۹۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ - 19May 2018

موزه پلیس کرمان با نمایش 20 هزار سند تاریخی افتتاح شدبه گزارش دفاع پرس از کرمان، موزه پلیس کرمان با نمایش ۲۰ هزار سند تاریخی و قدیمی مرتبط با حوزه نظم و امنیت، با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

«علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمان در آئین افتتاح این موزه، اظهار داشت: اسناد موزه پلیس کرمان به‌عنوان شناسنامه امنیت استان نگهداری خواهد شد و افتتاح این موزه کاری بسیار ارزشمند است.

وی افزود: سیر تاریخی نظم و امنیت استان کرمان جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد و باید تبلیغات لازم درباره موزه پلیس کرمان برای جلب گردشگران داخلی و خارجی صورت گیرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از تامین نظم و امنیت برعهده نیروی انتظامی قرار دارد که این مهم به خوبی در استان کرمان انجام شده است و این استان در سال گذشته نیز رتبه برتر امنیتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

سردار «رضا بنی‌اسدی‌فر» فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: ۲۰ هزار سند قدیمی و تاریخی مرتبط با حوزه نظم و امنیت استان کرمان در قالب موزه پلیس برای بازدید عموم به نمایش درآمده است.

وی افزود: استان کرمان با قدمت دیرینه خود در حوزه نظم و امنیت دارای سابقه طولانی است که در قالب موزه پلیس کرمان، تاریخ بیش از ۲۰۰۰ ساله پلیس این استان رصد شده که به عنوان یک ذخیره مهم و اساسی در تاریخ کشور به شمار می‌رود که نمونه آن در کشور کم نظیر است.

وی گفت: طراحی و ساخت مجسمه‌هایی از حوزه نظم و امنیت نیز مورد تأکید است و این اقدام در راستای جذب گردشگران نیز تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

بنی‌اسدی‌فر خاطرنشان کرد: به منظور راه اندازی موزه پلیس کرمان، در اول آذرماه ۹۵ نخستین جشنواره اسناد نظم و امنیت در کرمان برگزار شد که زیرساخت احداث این موزه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار