امیر رستگاری به دفاع پرس خبر داد؛

طراحی و تولید سامانه‌‌های شبیه‌ساز پدافندی و رهگیری موشک‌ها

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه در طراحی و تولید انواع شبیه‌سازهای نظامی و غیرنظامی خودکفا شده‌ایم، گفت: سامانه‌های شبیه‌ساز پدافندی و رهگیری موشک‌ها نیز تولید شده است.
کد خبر: ۲۹۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ - 19May 2018

طراحی و تولید سامانه‌‌های شبیه‌ساز پدافندی و رهگیری موشک‌هاامیر دریادار «امیر رستگاری» رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: اکنون قادریم تمامی شبیه‌سازهای نظامی و غیرنظامی (هوایی، دریایی، زمینی، خودرویی، ریلی و...) را در داخل کشور طراحی و تولید کنیم و دیگر نیازی به خارج از کشور نداریم. این شبیه‌سازها با ارزش افزوده، خدمات پس از فروش و هزینه کمتر توسط سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان در خدمت مشتریان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بخش کوچکی از تولیدات سازمان‌های وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شبیه‌سازها مربوط به بخش نظامی است. در بحث سیستم‌های دریایی شبیه‌سازهایی توسط سازمان صنایع دریایی طراحی و تولید شده است. در بحث پدافندی و رهگیری موشک‌ها نیز سامانه‌های شبیه‌سازی توسط سازمان صنایع هوافضا طراحی و تولید شده است.

امیر رستگاری خاطرنشان کرد: علاوه بر این توانایی ارائه آموزش مدیریت نبرد و مدیریت هوشمند در پدافند هوایی و مقابله با موشک‌های کروز زمین به زمین با استفاده از شبیه‌سازها را به نیروهای نظامی داریم.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع عنوان کرد: بخش بیشتر سامانه‌های شبیه‌ساز کاربرد تجاری دارند که در حوزه‌های پزشکی، تفریحی، دریایی، شهری و... قابل استفاده هستند. به عنوان نمونه شبیه‌ساز قطار شهری مشهد توسط وزارت دفاع ساخته و اجرا شده است. سامانه شبیه‌ساز شبکه توزیع توان و داده‌ها نیز که برای تمامی ابرسامانه‌ها مانند قطار، هواپیما، بالگرد و شناور کاربرد دارد، طراحی و ساخته شده است.

امیر رستگاری در خصوص اهمیت شبیه‌سازها بیان داشت: ارتقای توان کاربران در بکارگیری سامانه‌های نظامی اهمیت بسیار زیادی دارد و از آن جایی که استفاده از آن سامانه‌ها پیچیده و هزینه‌بر است، طراحی و تولید سامانه‌های شبیه‌ساز در دستور کار قرار گرفته است. این سامانه‌ها این امکان را به ما می‌دهند تا کاربران در شرایط مختلف اعم از جوی و محیط پیچیده رزم آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: ساخت سامانه‌های شبیه‌ساز از 20 سال پیش در دستور کار سازمان‌های وزارت دفاع قرار گرفته است و در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه افزایش یافته است.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: لازم است ایده‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های حوزه شبیه‌سازها جمع آوری شود و متخصصین، محققین، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان این حوزه شناسایی شوند تا تضارب آرایی بین مشتریان، فروشندگان و متخصصان شبیه‌سازها به وجود آید.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها