زنگ خطری برای حامیان حمله به سوریه؛

کشتار غیرنظامیان افغان توسط ناتو همچنان ادامه دارد

بعد از گذشت 12 سال از آغاز حمله به افغانستان همچنان شاهد کشته شدن غیرنظامیان افغان توسط نیروهای خارجی در این کشور هستیم.
کد خبر: ۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲ - 08September 2013

کشتار غیرنظامیان افغان توسط ناتو همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که 12 سال از آغاز حمله نظامی امریکا و متحدان سیاسی آن به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم می گذرد، همچنان شاهد تلفات و کشتار مردم این کشور توسط نیروهای خارجی به بهانه ی سرکوب شورشیان هستیم که این امر را می توان زنگ خطری در رابطه با اشغال دیگر کشورها و حمله به آنها از جمله سوریه در نظر گرفت.

به گزارش "رویترز": با تداوم حملات هوایی نیروهای ناتو در افغانستان تنها در شب گذشته 8 غیرنظامی افغان کشته شدند و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

با توجه به این امر که این تعداد تلفات غیرنظامیان در افغانستان تنها محدود به عملیات شب گذشته نبوده و کشتار غیرنظامیان این کشور از زمان اشغال آن توسط امریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو همواره تداوم داشته است، می توان بیان داشت که در شرایطی که این کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت به افغانستان حمله کردند، نه تنها بعد از گذشت 12 سال شاهد برقراری امنیت در این کشور نبوده ایم بلکه به دلیل پیامدهای حمله نظامی و حضور نیروهای خارجی در این کشور به نظر می رسد چشم انداز روشنی برای ثبات در این کشور در پی اشغال آن وجود ندارد.

علاوه بر این کشتار غیرنظامیان در عراق و ناامنی های آن نیز تداعی گر این موضوع می باشد که حمله خارجی و اشغال هر کشوری توسط نیروهای خارجی نه تنها منجر به ثبات و تامین امنیت برای شهروندان نخواهد شد بلکه وضعیت امنیتی را وخیم تر خواهد کرد.

در این راستا، در حالی شاهد تجربه تلخ حمله به افغانستان و عراق توسط امریکا در بیش از یک دهه گذشته بوده ایم که دولتمردان امریکایی با بی توجهی به عواقب اشغال نظامی دیگر کشورها برای خود و همچنین شهروندان آن کشورها، همانند کشتار بی رحمانه مردم عراق و افغانستان و هزینه های اقتصادی عملیات نظامی، این بار با بهانه ای جدید ولی مشابه در پی آغاز حمله نظامی دیگری علیه یکی دیگر از کشورهای منطقه یعنی سوریه هستند؛ امری که با توجه به تجربه تحولات در عراق و افغانستان نه تنها به حل مشکلات مردم سوریه در جریان بحران این کشور منجر نخواهد شد، بلکه بر پیچیدگی بحران این کشور خواهد افزود و افراد بیشتری از مردم سوریه را به کشتن خواهد داد.
 

نظر شما
پربیننده ها