دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

سکوت شرم‌آور جامعه جهانی عامل ترغیب صهیونیست‌ها برای ارتکاب جنایات بیشتر

نهاد‌ها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر که دغدغه‌های بی‌اساس خواب و خوراک را از آنان گرفته و یا حیوان‌آزاری برخی از روان‌پریش‌ها، آنان را به قدری متاثر می‌کند که در ویدئو‌های ارسالی خود به رسانه‌های حامی حقوق بشر، با بغض و گریه از اینگونه رفتار‌ها انتقاد می‌کنند، امروز در قبال کشتار مردم فلسطین سکوت پیشه کرده‌اند.
کد خبر: ۲۹۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ - 20May 2018

سکوت شرم‌آورجامعه جهانی در ترغیب صهیونیست‌ها برای کشتن بیشتر فلسطینی‌هابه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، روز دوشنبه 14 می 2018 مصادف با هفتادمین سالروز اشغال فلسطین (روز نکبت) و انتقال سفارت آمریکا به بیت‌ المقدس، جنایتکاران صهیونیست در پناه چتر حمایتی آمریکا و متحدانش، سالگرد شوم اشغال فلسطین را با به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه و غیر مسلح فلسطینی جشن گرفتند. بی‌تفاوتی مدعیان دروغین حامی حقوق بشر نسبت به کشتار وسیع فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها در نوار غزه، جسارت استمرار این جنایات را در سردمداران اسرائیل تقویت کرده است.

سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایات مستمر این رژیم جعلی درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2016 بر عدم تغییر مرز‌های قبل از 4 ژوئن 1967 تاکید کرده است و نیز اقدام اخیر آمریکا را در به رسمیت شناختن بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل محکوم کرده است. تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در خصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت‌ المقدس آتش خشم این آوارگان بی‌دفاع را شعله‌ورتر ساخته است. عدم مشروعیت رژیم اشغالگر قدس با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در نزد جامعه جهانی بیش از پیش آشکار شده است.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های اجتماعی سهم خود را در عدم انعکاس فجایع در حال وقوع توسط اسرائیل را به خوبی ایفا کرده‌اند. تحت فشار آمریکا و اسرائیل، هفته گذشته فیس بوک صفحه «رئوس اخبار مهم فلسطین» را بست و در دفاع از این اقدام خود آن را حرکتی علیه «سخنان تنفرآمیز و تحریک کننده» نامید. سکوت رسانه‌های آمریکایی اقدامی در مشارکت در جنایات جنگی اسرائیل است که مبادرت به حمایت از یک رژیم جنایتکار کرده‌اند. به نظر می‌رسد اغلب رسانه‌های سرمایه‌دار طرفدار حقوق بشر در خدمت جنگ‌های استعماری جدید هستند تا بتوانند قدرت‌های مطبوع خود را به اهدافشان که یا تغییر رژیم و یا تاراج سرمایه در یک کشور مستقل است، برسانند.

تنها پس از کشتار وسیع صهیونیست‌ها در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس که 59 نفر شهید و صد‌ها تن زخمی بر جای گذاشت، کشور‌هایی نظیر مصر، بحرین، قطر، عمان، آفریقای جنوبی، اتحادیه عرب، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل را به شکل گسترده محکوم کردند. لازم است اشاره شود که ایران و ترکیه و عراق از شروع این نسل کشی آشکار توسط اسرائیل، اقدامات غیر انسانی اسرائیل را محکوم کردند و ترکیه حتی عزای عمومی اعلام کرد.

حمایت بی‌دریغ آمریکا از اسرائیل چنان جسارتی را در میان سردمداران صهیونیست ایجاد کرده است که کشتار فلسطینی‌ها را حق مسلم خود می‌دانند به طوری‌که نتانیاهو نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائیل بدون ابراز شرمندگی و تاسف از جنایات آشکار سربازان اسرائیلی نسبت به مردم بی‌دفاع و غیرمسلح فلسطین که در خاک خود به اعتراضات صلح‌آمیز مشغولند، گفت: «اسرائیل قاطعانه برای محافظت از حاکمیت و امنیت شهروندان اسرائیلی اقدام می‌کند.» مقامات اسرائیلی برای توجیه جنایات خود در نوار غزه، گفته‌اند که این اعتراضات نوعی «استتار» برای حماس است تا بدین ترتیب بتواند به درون اسرائیل نفوذ و سپس به اسرائیل حمله کند. در همین راستا، لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، در خواست‌های بین‌المللی برای تحقیق در خصوص کشتار فلسطینی‌ها در نوار غزه را رد کرد و بیان کرد که تحت هیچ موقعیتی تحقیقات صورت نخواهد گرفت و سربازان اسرائیلی به وظیفه خود عمل می‌کنند و نوار غزه را اداره می‌کنند.

با این وجود معترضین فلسطینی اعلام کرده‌اند که در طول ماه مبارک رمضان نیز به اعتراضات خود ادامه خواهند داد و اکنون به امید روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روزشماری می‌کنند. اکنون کابینه اسرائیل دست به دامان مصر شده است تا مصر بر حماس فشار بیاورد تا معترضین را به عقب برگرداند. سامی ابوزهری سخنگوی حماس گفت: برنامه‌ریز‌هایی برای 5 ژوئن سالروز اولین روز از جنگ 6 روزه شده است که در آن نیرو‌های صهیونیست شرق بیت‌المقدس، غزه و اراضی فلسطینی‌ها را تصرف کردند. وی ادامه داد که فلسطینی‌ها به اعتراضات خود ادامه خواهند داد؛ زیرا به اهداف خود نرسیده‌اند.

حال باید پرسید که نهاد‌ها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر که دغدغه‌های بی‌اساس، خواب و خوراک را از آنان گرفته و یا حیوان آزاری برخی از روانپریش‌هایی که در سراسر جهان کم نیستند، آنان را به قدری متاثر می‌کند که در ویدئو‌های ارسالی خود به رسانه‌های فرهیخته حامی حقوق بشر، با بغض و گریه از اینگونه رفتار‌ها انتقاد می‌کنند، کجایند؟ آیا هشت هفته کشتار مستمر مردم غیر مسلح فلسطینی را در نوار غزه نمی‌بینند؟ به نظر می‌رسد، گذشت زمان حساسیت بشردوستانه این منادیان آزادی بیان را از بین برده است که سکوت اختیار کرده‌اند همانند سکوتی که در قتل عام مردم بی‌دفاع یمن شاهدش بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 431

نظر شما
پربیننده ها