کُرد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تیم اقتصادی دولت در حمایت از کالای ایرانی قوی عمل کند

نماینده مجلس شورای اسلامی سیاست‌ها و عملکرد وزارت کشور، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را اشتباه دانست و گفت: برنامه‌های این سه وزارتخانه در زمینه حمایت از کالاهای داخلی، کارشناسی شده نیست؛ لذا باید تلاش کنند تا صرفا کالاهای ضروری که نظیر آنها در داخل کشور وجود ندارد، وارد شوند.
کد خبر: ۲۹۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 20May 2018

تیم اقتصادی دولت در حمایت از کالای ایرانی قوی عمل کند«علی کُرد» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، اظهار داشت: شعار امسال باید با همت و تلاش جدی مسوولان و با حمایت قوای سه گانه عملیاتی شود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه رونق بازار تولیدات داخلی با حمایت مردم میسر خواهد شد، افزود: وقتی که کالاهای ایرانی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرد، تولیدکنندگان هم تشویق خواهند شد و برای تولید کالاهایی با کیفیت مناسب و قیمتی کم تلاش می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی، تولید کالاهایی با کیفیت بالا را از بزرگترین وظایف تولیدکنندگان دانست و گفت: وقتی مردم شاهد تولیدات داخلی با کیفیت و قیمتی مناسب باشند، تمایلی به خرید کالاهای خارجی نخواهند داشت؛ چراکه می‌دانند عدم حمایت آنها از بازار داخلی، بیکاری جوانان و بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر را در پی دارد.

وی سیاست‌ها و عملکرد وزارت کشور، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را اشتباه دانست و تصریح کرد: برنامه‌های این سه وزارتخانه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در زمینه حمایت از کالاهای داخلی، کارشناسی شده نیست. این سه وزارتخانه مهم باید تلاش کنند تا صرفا کالاهای ضروری که نظیر آنها در داخل کشور وجود ندارد، وارد شوند و غیر از آنها، هیچ کالایی امکان ورود به کشور را نداشته باشد.

کرد با بیان اینکه دولت در حمایت از تولیدکنندگان نقش مهم و کلیدی دارد، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید با کاهش قیمت مواد اولیه و در اختیار قرار دادن تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان، به این قشر زحمتکش کمک کنند، لذا تنها با شعار، هیچ رونقی در بازار داخلی مشاهده نخواهد شد.

وی تخفیف در مالیات‌ها از سوی دولت را یکی دیگر از قدم‌های موثر در پیشبرد اهداف تولیدکنندگان دانست و گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم که از کالای ایرانی حمایت می‌کنیم اما در عمل در جهت رونق تولید داخلی مانع تراشی و سنگ اندازی کنیم، لذا مواد اولیه محصولات با کمترین قیمت ممکن باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و بانک‌ها باید به دستور دولت از پرداخت وام‌هایی با سود پایین انگیزه تولیدکنندگان را نسبت به بازار کارشان افزایش دهند.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس با اشاره به ضعف عملکردی تیم اقتصادی دولت یادآور شد: امروز بسیاری از تولیدکنندگان از عملکرد دولت در حمایت از بازار داخلی رضایت ندارند و خیلی از آنها به خاطر وضعیت نامناسب در بازار کارشان تغییر شغل داده‌اند، لذا حمایت از کالای ایرانی کمک به دور از شعار مسوولان را می‌طلبد.

وی گفت: مردم به دنبال کالای مرغوب هستند و بدون شک این کالاها مورد حمایت ملت قرار می‌گیرند و زمانی کالای با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌شود که موانع پیش روی تولیدکنندگان از بین رفته باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار