سردار رحیمی خبر داد؛

شناسایی و انهدام 3 باند توزیع مواد مخدر در 72 ساعت گذشته/ افزایش 70 درصدی دستگیری مجرمان مواد مخدر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام سه باند توزیع مواد مخدر طی 72 ساعت گذشته در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ - 20May 2018

شناسایی و متلاشی کردن 3 باند توزیع مواد مخدر در 72 ساعت گذشته/ افزایش 70 درصدی دستگیری مجرمان مواد مخدر نسبت به سال گذشتهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح شناسایی و دستگیری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در منطقه شوش، مولوی و هرندی اظهار داشت: در آخرین عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران همکاران موفق شدند سه باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر را در کمتر از 72 ساعت منهدم کنند.

وی افزود: در این عملیات بیش از یک تُن انواع گل، شیشه، تریاک، مورفین، هرویین و حشیش کشف و ضبط شد و تعداد قابل توجهی از قاچاقچیان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به انهدام یک باند بزرگ مورفین، گفت: اعضای این باند که در حال انتقال بیش از نیم تن مورفین بودند و از زاهدان بارگیری کرده بودند بعد عبور از خراستان شمالی و جنوبی و مازندران قصد وارد کردن این محموله به تهران را داشتند که با رصد اطلاعاتی در بدو ورود به پایتخت تمام اعضا شناسایی و محموله ضبط شد. همچنین 15 نفز ار اعضای این باند که عمدتا قاچاقچیان عمده و کلان بودند دستگیر شدند.

سردار رحیمی درباره برخورد پلیس با قاچاقچیان خرد در تهران، گفت: پلیس به طور همزمان برخورد با خرده فروشان و معتادان را در دستور کار دارد و هم اکنون هرندی، شوش و مولوی پاکسازی شده است.

وی افزود: در منطقه 12 تهران 76 باب منزل خرده فروشان و مصرف کنندگان با دستور قضایی پلمب شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه لازم است، بهزیستی و سازمان‌های مسئول بیش از پیش پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند و فضای مناسب ساماندهی معتادان خیابانی را فراهم کنند، گفت: معتقدیم در بحث برخورد با قاچاقچیان عمده جرم و مجازات تناسب ندارد و در بحث ساماندهی معتادان نیز باید چرخه بازپروری را تغییر داده و زمان بازپروری معتادان را افزایش داد.

وی در خصوص پیشنهاد پلیس دریاره افزایش زمان بازپروری از ٣ ماه یه ٦ ماه، گفت: علاوه بر این زمان چرخه درمان باید با توجه به الزامی بودن بازگشت آن‌ها به جامعه تمکیل و فکری به حال اشتغال آن‌ها شود.

سردار رحیمی همچنین با بیان اینکه کشفیات 4 تُنی مواد مخدر تهران در سال جاری 60 درصد افزایش داشته است، گفت: امسال میزان دستگیری مجرمان مواد مخدر 70 درصد، انهدام باند‌ها 20 درصد، دستگیری قاحاقحیان بزرگ 37 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها