مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان خبر داد؛

برپایی ۹ نمایشگاه قرآن و دفاع و مقدس به‌مناسبت سوم خرداد در کرمان

«محمدمهدی ابوالحسنی» گفت: گردهمایی رزمندگان تبلیغی دفاع مقدس استان کرمان و نیز برپایی ۹ نمایشگاه قرآن و دفاع و مقدس توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برنامه‌های تدارک دیده شده برای سالروز آزادسازی خرمشهر است.
کد خبر: ۲۹۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 20May 2018

برپایی 9 نمایشگاه قرآن و دفاع و مقدس به‌مناسبت سوم خرداد در کرمانبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، صبح امروز (یک‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوم خرداد‌ماه سال ۱۳۶۱ یکی از پیروزی‌های مهم ملت ایران شکل گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها مبتنی بر نیروی ولایت، ایمان مردم و جوانانش توانست، علی‌رغم اجماع جهانی در حمایت از رژیم بعث و صدام، موفقیت بزرگی کسب کند و این مسئله در مقطع زمانی کنونی می‌تواند نقطه امیدی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: این پیروزی بزرگ نشان از ظرفیت بزرگ مردم ایران دارد، ملتی که اگر توانایی آن‌ها به منصه ظهور برسد، در همه عرصه‌ها ظرفیت و قدرت دارند.

وی با اشاره به اینکه ما این پیروزی بزرگ را کسب کردیم، ولی لذت این پیروزی را به مردم معرفی نکردیم افزود: سوم خرداد یک روز با عظمت و بزرگی که باید نسبت به بزرگداشت آن همت بیشتری داشت ودستاور‌ها ولذت آن را بیشتر معرفی نمود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ رزمنده کرمانی در عملیات «بیت‌المقدس» و در آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند، گفت: ۳۰ برنامه رسمی در ستاد بزرگداشت سوم خرداد دیده شده است.

وی با بیان اینکه معمولا مردم خود به صورت خودجوش برنامه‌های متعددی از جمله یادواره‌ها را ویژه سوم خردادماه تدارک می‌بینند، تصریح کرد: همایش پیشکسوتان نیرو‌های مسلح، رونمایی از دومین آلبوم عکس دفاع مقدس استان کرمان شامل مجموعه عکس‌های رزمنده «ابوالفضل کارآمد» از عکاسان دفاع مقدس با عنوان «عکس‌های آفتابی» را خواهیم داشت.

ابوالحسنی به رونمایی از چند قطعه موسیقی حوزه دفاع مقدس اشاره داشت و عنوان کرد: قطعه موسیقی «تیتر اول» ویژه مادران شهدای گمنام به مناسبت سوم خرداد رونمایی می‌شود.

وی گفت: صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در مرکز آموزشی ۰۵ و نیز خاطره‌گویی و شعرخوانی دفاع مقدس در گلزار شهدای کرمان در ایام سوم خرداد برگزار می‌شود.

ابوالحسنی اظهار داشت: به واسطه رونق مساجد در ماه مبارک رمضان، با همکاری تبلیغات اسلامی برنامه «۱۰۰ مسجد، ۱۰۰ راوی» در سراسر استان در ظهر روز‌های دوم و سوم خرداد ماه در مساجد، پیروزی‌های این روز بزرگ توسط یادگاران دفاع مقدس روایت‌گری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ابراز داشت: ویژه‌برنامه «ساعت پیروزی» نیز طبق سال‌های گذشته راس ساعت ۱۱ زمان آزادسازی خرمشهر از طریق رادیو کرمان و از بلندگو‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها پخش می‌شود.

وی به سه روز آیین جمع‌خوانی قرآن کریم با رویکرد سوم خرداد و گردهمایی رزمندگان تبلیغی دفاع مقدس استان، بازدید رایگان از موزه دفاع مقدس و ذوالفقار ارتش اشاره کرد و گفت: برپایی ۹ نمایشگاه قرآن و دفاع و مقدس توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دیگر برنامه‌های ویژه سوم خرداد است.

ابوالحسنی همچنین از رونمایی ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با ۳۰ درصد تخفیف در کتابخانه ملی خبر داد و گفت: شهر کرمان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به تمثال ۴۰ شهید کرمانی که در عملیات «بیت‌المقدس» به شهادت رسیدند مزین می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها