فرانسه: اروپا نباید بپذیرد آمریکا ژاندارم اقتصادی دنیا باشد

یک وزیر فرانسوی گفت: اروپا نباید بپذیرد آمریکا ژاندارم اقتصادی دنیا باشد.
کد خبر: ۲۹۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 20May 2018

فرانسه: اروپا نباید بپذیرد آمریکا ژاندارم اقتصادی دنیا باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «برونو لی مایر» وزیر دارایی فرانسه می‌گوید: مقام‌های این کشور در جستجوی راه‌هایی هستند که به اتحادیه اروپا اجازه جبران خسارت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا به شرکت‌های اروپایی را می‌دهد.

به نوشته اسپوتنیک، وزیر دارایی فرانسه روز یکشنبه در مصاحبه با «تلویزیون سی‌نیوز» و رادیو اروپا گفت: «آیا ما می‌پذیریم که آمریکا ژاندارم اقتصادی کره زمین باشد؟ پاسخ اروپا بایستی قاطعانه منفی باشد.»

وی با اشاره به آغاز روندی در اتحادیه اروپا برای فعال شدن قوانین موسوم به «مقررات بازدارنده» که قرار است از شرکت‌های اروپایی در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا محافظت کند، تصریح کرد: «اجرایی شدن مقررات مصوب سال 1996 به ما کمک خواهد کرد هزینه نهایی جرائم پرداختی توسط شرکت‌ها را تقبل کنیم. ممکن است اتحادیه اروپا این هزینه‌ها را پرداخت کند.»

در سال 1996 که ایالات متحده تهدید کرد شرکت‌های در حال تجارت با کوبا را هدف تحریم قرار می‌دهد، اتحادیه اروپا با وضع قوانینی به نام «مقررات بازدارنده» آمریکا را وادار کرد شرکت‌های اروپایی را از تحریم‌ها معاف کند. «مقررات بازدارنده» به شرکت‌ها اجازه می‌دهد آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا را نادیده بگیرند.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» که سال 2015 میان ایران و کشور‌های موسوم به گروه 1+5 حاصل شد قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های یکجانبه و بین‌المللی وضع‌شده به بهانه‌های هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دونالد ترامپ که یکی از وعده‌های انتخاباتی خود را پاره کردن این توافق قرار داده بود روز سه‌شنبه 8 ماه می (18 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد به مشارکت کشورش در این توافق هسته‌ای پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها