دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز در شهرستان قاین

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی از برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز با محوریت شیوه‌های دعوت به نماز، نماز و شهدا خبر داد و گفت: این اجلاس شهریورماه امسال به میزبانی شهرستان قاین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ - 20May 2018

برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز در شهرستان قاینبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسین کمیلی» امروز در شورای اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه در نمازخانه‌های بین‌ راهی از سنگ‌های مهری که شبیه مهر است استفاده شود تا بتوان آن را تطهیر کرد، اظهار داشت: نمازخانه‌های بین‌ راهی استان از لحاظ کمیت در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

وی افزود: در جاده بیرجند-زاهدان و بیرجند-مشهد میانگین نمازخانه‌های بین‌ راهی حدود 30 کیلومتر و در جاده بیرجند-طبس بین 50 تا 60 کیلومتر است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی از وجود هشت مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) با بهترین کیفیت خبر داد و گفت: در دیگر نمارخانه‌های بین‌ راهی نیز از نظر کیفیت در مقایسه با سایر استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

کمیلی با اشاره به وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی در برخی مناطق، تصریح کرد: رسیدگی به فضای مقابل نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌ راهی از دیگر مباحثی است که باید در این خصوص اقداماتی انجام شود.

وی متذکر شد: مساجدی که در مجتمع های بین‌ راهی نیستند باید تعیین تکلیف شوند و باید مشخص شود که مدیریت این مکان‌ها بر عهده اوقاف است یا اداره حمل و نقل و راهداری؟

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی گفت: از جمله نیازمندی‌های نمارخانه‌های بین‌ راهی تعیین جهت قبله و تأمین مهر است.

کمیلی گفت: هر سال یک گروه متشکل از یک نماینده از استانداری، ستاد اقامه نماز، راهداری و بهداشت از نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌ راهی بازدید می‌کنند که در ایام نوروز و تابستان این بازدیدها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با شروع فصل تابستان مسافرت‌ها آغاز می شود، گفت: کمیته بازدید از نمازخانه‎های بین راهی به محوریت فرمانداری‌ها فعال خواهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نمازخانه‌های موجود در بوستان‌های شهر نیز باید فعالتر باشند، گفت: شهرداری نمازخانه‌های پارک‌ها را برای مسافران در مدت زمان بیشتری باز نگه دارند تا مردم بتوانند به اقامه نماز بپردازند.

کمیلی همچنین از برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز با محوریت شیوه‌های دعوت به نماز، نماز و شهدا خبر داد و گفت: این اجلاس شهریورماه امسال به میزبانی شهرستان قاین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره مساجد بین راهی به اداره اوقاف و امور خیریه و اداره رسیدگی به امور مساجد استان واگذار می شود، گفت: باید تابلو جهت قبله در تمامی نمازخانه‌های بین راهی نصب ‌شود.

گفتنی است در پایان جلسه تصویب شد که رسیدگی به فضای محیطی مساجد بین راهی را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، تامین مهر و جا مهری به اداره صنعت و معدن و تجارت استان واگذار شود و همچنین کمیته تخصصصی شورای اقامه نماز و کمیته تخصصی جذب به مساجد در استان تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها