عضو جنبش فتح: آمریکا با افتتاح سفارت جدید در قدس از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند

یکی از اعضای کمیته جنبش آزادی‌بخش میهنی «فتح»، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا در افتتاح سفارت جدید خود در قدس اشغالی، این اقدام را نقض کامل حقوق بین‌الملل توصیف کرد.
کد خبر: ۲۹۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ - 20May 2018

عضو جنبش فتح: آمریکا با افتتاح سفارت جدید در قدس از شهرک‌سازی اسرائیل حمایت می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «روحی الفتوح»، یکی از اعضای کمیته جنبش آزادی بخش میهنی «فتح»، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا در افتتاح سفارت جدید خود در قدس اشغالی، آن را نقض کامل حقوق بین الملل توصیف کرد.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت: «آنچه ما می بینیم، تصرف سرزمین ما به وسلیه اسرائیل است. (افتتاح) سفارت آمریکا در این سرزمین (قدس)، اشغال غیر قانونی آن است. این اقدام آمریکایی ها تاییدی بر شهرک سازی رژیم صهیونیستی است».

وی افزود: قطعنامه 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد، پذیرش قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را رد می کند. این قطعنامه در سال 1980 پس از آن اعلام شد که کنست رژیم صهیونیستی، قدرس را به عنوان پایتخت اسرائیل، معرفی کرد. بنابراین آنچه آمریکا اخیرا انجام داده است (افتتاح سفارت جدید در قدس) رویارویی با قوانین بین المللی است.

این عضو کمیته مرکزی فتح گفت: آمریکا هرگز در تغییر تاریخ قدس (سرزمین متعلق به فلسطین) موفق نخواهد بود و فلسطینی ها برای دفاع از حقوق خود به سازمان های بین المللی شکایت خواهند کرد.

الفتوح اظهار داشت: «ما خواهان اعمال فشار علیه آمریکا هستیم و با کشورهایی که آماده پذیرش قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل هستند، مقابله خواهیم کرد».

پیش از این نیز برخی از مقامات جنبش فتح با محکوم کردن اقدام آمریکا در افتتاح سفارت جدید در قدس، دولت واشنگتن را به حمایت از اشغالگری و شهرک سازی رژیم صهیونیستی متهم کردند.

در پی تظاهرات در مرز غزه و اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی همزمان با روز نکبت (سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی) هزاران فلسطینی با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. بر اساس آمارها، در این درگیری ها 61 فلسطینی شهید و بیش از 2700 نفر در غزه زخمی شدند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار