قاووق:

رژیم سعودی عاجزتر از آن است که مانع حضور حزب‌الله در دولت شود

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: سعودی‌ها مایل به حضور حزب‌الله در کابینه جدید لبنان نیستند اما آنها ناتوان‌تر و ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند مانع ورود حزب‌الله به دولت شوند.
کد خبر: ۲۹۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ - 20May 2018

رژیم سعودی عاجزتر از آن است که مانع حضور حزب الله در دولت شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المنار، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اظهار داشت: سعودی ها به طور آشکار و پنهان مایل هستند که حزب الله وارد کابینه جدید لبنان نشود اما گذشت روزها ثابت خواهد کرد که رژیم سعودی ناتوان تر و ضعیف تر از آن است که مانع از آن شود که حزب الله وزیران فعالی در کابینه داشته باشد.

وی افزود: حزب الله به شکل قوی و فعال و وزین وارد کابینه خواهد شد و لبنان عرصه مناسبی برای تحقق دستاورد سعودی ها علیه مقاومت نیست. لبنان ضد دیکته های سعودی ها باقی می ماند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: سعودی ها همانطور که در انتخابات پارلمانی دخالت کردند امروز نیز در مرحله پس از انتخابات و تشکیل دولت دخالت می کنند و این دخالت ها در امور داخلی لبنان به شکل بی سابقه ای رسیده است. در نامزدی ها، ترکیب فهرست ها و خرید آراء و نیز امور تشکیلاتی احزاب لبنان دخالت کردند و هم اکنون نیز در تشکیل فراکسیون های پارلمانی ضد مقاومت برای محاصره و تضعیف و فرسودن آن دخیل هستند.

قاووق تاکید کرد: سیاست عادی سازی عربستان را اسرائیل خطری واقعی برای لبنان و فلسطین است. ملت لبنان اولین زیان کننده از معامله قرن پس از ملت فلسطین است به ویژه که این معامله خطری حیاتی برای لبنان از نظر جمعیت شناختی، سیاسی و نظامی است. از همین رو ما باید توان سیاسی و نظامی خود را به منظور مقابله با معامله قرن تقویت کنیم.

وی گفت: مقاومت پس از موفقیت گزینه هایش در انتخابات پارلمانی از نظر مردمی و سیاسی مصون تر شده و توان بیشتری برای مقابله با چالشها و مخاطرات پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار