خضری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

تاسیس وزارتخانه‌ای مستقل برای پرداختن به معضل اعتیاد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلق قانونی در مورد نحوه برخورد با معتادان متجاهر بعد از دستگیری گفت: باید در کشور برای رسیدگی دقیق به این معضل یک وزارتخانه مستقل تاسیس شود.
کد خبر: ۲۹۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 21May 2018

ضرورت تاسیس وزارتخانه مستقل پیرامون رسیدگی به وضعیت اعتیاد در کشور«رسول خضری» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در خصوص نحوه برخورد قانون پس از دستگیری معتادان متجاهر اظهار داشت: این افراد بعد از دستگیری به مراکز ترک اعتیاد اجباری منتقل می‌شوند و بعد از سپری کردن دوران موقت، دوباره به جامعه برمی‌گردند و مصرف مواد افیونی را از سر می‌گیرند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه در مورد برخورد با معتادان متجاهر خلأ قانونی وجود دارد، افزود: امروز در جهان 25 کشور به شدت درگیر معضل اعتیاد هستند که از این تعداد فقط 2 کشور برای بررسی و حل و فصل این مشکل وزارتخانه تاسیس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در راه مبارزه با مواد مخدر و دستگیری باند قاچاق مواد تعداد زیادی از نیروهای مسلح به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: باید در کشور برای ریشه کن کردن این معضل به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده عمل کرد، لذا سازمان‌هایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با این موضوع درگیر هستند به خوبی وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وجود یک وزارتخانه مستقل پیرامون رسیدگی به وضعیت اعتیاد و معتادان در کشور را ضروری دانست و گفت: باید در این زمینه آسیب‌شناسی کرد و با برنامه‌ریزی در این مورد مهم اقدام جدی به عمل آورد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار