معاون استاندار لرستان خبر داد؛

تشکیل ستاد پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در استان لرستان

«احمد مرادپور» گفت: به منظور مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان، ستاد پیشگیری از حریق در استان با اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.
کد خبر: ۲۹۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ - 21May 2018

تشکیل ستاد پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع در استانبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «احمد مرادپور» معاون استاندار لرستان، صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تأکیدات استاندار مبنی بر پیش‌بینی تمهیدات لازم در راستای مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان، ستاد پیشگیری از حریق در استان لرستان تشکیل شده و مصوباتی را در این راستا داشته است.

وی افزود: بر همین اساس به‌منظور مقابله و پیشگیری از حریق در مناطق جنگلی و مرتعی استان، اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت خرید ابزار و تجهیزات و رفع مشکلات منابع طبیعی و محیط‌ زیست استان تخصیص پیدا کرد.

معاون عمرانی استاندار لرستان بر استفاده از تجهیزات جدید در راستای مقابله با آتش‌سوزی‌ها تأکید کرد و گفت: به‌منظور خرید دستگاه‌های دمنده مخصوص اطفاء حریق، اعتباری به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به پیشرفت ۴۰ درصدی پایگاه اطفاء حریق استان لرستان اشاره و بیان کرد: تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل و راه‌اندازی این پایگاه در اسرع وقت باید موردتوجه قرار گیرد.

مرادپور بر هماهنگی دستگاه‌ها در زمان آتش‌سوزی منابع طبیعی تأکید و عنوان کرد: با توجه به بند ۳ صورت‌جلسه شورای‌عالی مدیریت بحران استان لرستان به‌منظور تجهیز جوامع محلی از محل اعتبارات دهیاری‌های استان، لازم است تا با هماهنگی اعتبار لازم جهت خرید تجهیزات مقابله با حریق اختصاص داده شود و در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد.

وی بر فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله رسانه‌ها در آموزش جوامع محلی تأکید کرد و افزود: فرمانداران شهرستان‌ها باید از محل سرجمع اعتبارات، اعتبار لازم جهت خرید تجهیزات و ادوات و ملزومات را در نظر گرفته و اقدامات انجام شده در این خصوص را کتباً به مدیریت برنامه‌ریزی استان منعکس کنند.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: فرمانداران باید برگزاری جلسات هماهنگی در خصوص پیشگیری از حریق را هر ۱۵ روز یک‌بار برگزار کرده و نتایج و مصوبات جلسات را به ستاد مدیریت بحران و اداره‌کل منابع طبیعی استان اعلام نمایند.

وی همکاری و حضور اورژانس ۱۱۵ در هنگام آتش‌سوزی در محل حادثه به‌منظور کمک به نیرو‌های درگیر در امر مهار آتش‌سوزی را ضروری دانست و گفت: پس از پایان فصل حریق هماهنگی لازم جهت تقدیر و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی پر تلاش در این حوزه به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار