نماینده ولی فقیه استان لرستان:

قرآن محکم و نفوذ ناپذیر است

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» گفت: کتابی که برای انسان‌ها فرستاده شده به‌حق است؛ چراکه از سوی خداوند نازل شده و در این کتاب باطل وجود ندارد.
کد خبر: ۲۹۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ - 21May 2018

قرآن محکم و نفوذ ناپذیر استبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه استان لرستان در جلسه تفسیر قرآن مسجد بعثت خرم‌آباد، با اشاره به آیه دوم سوره «زمر» اظهار داشت: در این آیه کلمه «انزل» بکار رفته است و این بدان معنا است که قرآن ۲ نزول داشته است؛ یک نزول دفعی و یک نزول تدریجی که به مناسبت‌های مختلف آیه و سوره بر قلب پیامبر نازل می‌شد.

وی افزود: نزول دفعی قرآن در ماه مبارک رمضان و در شب قدر بود و قرآن به ‌یک‌باره بر پیامبر (ص) نازل شد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در آیه دوم سوره «زمر» نیز همانند آیه اول کلمه کتاب تکرار شده است، یادآور شد: این به خاطر آن است که خداوند بگوید کتابی که به صورت تدریجی نازل‌شده است، با کتابی که یک‌دفعه نازل‌شده، یکی است و فرقی در آن‌ها نیست.

آیت‌الله میرعمادی نکته سوم آیه دوم سوره «زمر» را در کلمه «بِالْحَقِّ» دانست و گفت: خداوند متعال می‌خواهد بگوید کتابی که برای انسان‌ها فرستاده شده به‌حق است؛ چراکه از سوی خداوند نازل‌شده و در این کتاب باطل وجود ندارد.

وی افزود: قرآن کتابی است که لباس حق بر تن دارد و هر کس با قرآن باشد بر حق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان درباره معنی دیگر کلمه «بِالْحَقِّ» گفت: این بدان معناست که بگوییم قرآن سراسر حق بوده و باطل در آن جای ندارد و هر کس قرآن را یاد بگیرد، مسیر حق را آموخته است.

وی در بیان نکته چهارم از آیه دوم سوره «زمر»، تفسیر کرد: حالا که خداوند و قرآن حق است، پس ما انسان‌ها باید بندگی خالصانه خداوند را به جای آوریم.

امام‌جمعه خرم‌آباد در بیان نکته پنجم این آیه گفت: خداوند خبر نزول را مقدم کرد تا انحصار را برساند و «لَهُ الدِّینَ» یعنی اینکه عبادت فقط برای خداست و غیر خدا هیچ و پوچ است.

وی در ادامه گفت: عبادت برای خداست و هر چیزی که در عالم وجود دارد آینه و جلوه خداست، پس در عالم هستی غیرخدا وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار