الشرق الاوسط گزارش داد؛

گزینه‌های ریاست جمهوری عراق از اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه کُردی از ۵ گزینه احتمالی اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق برای پُست ریاست جمهوری عراق خبر داده است.
کد خبر: ۲۹۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ - 26May 2018

گزینه‌های ریاست جمهوری عراق از اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، گرچه هنوز گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست جمهوری عراق به صورت رسمی معرفی نشده‌اند، یک منبع کُرد ۵ گزینه پیشنهادی حزب اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق را معرفی کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه کُرد گزارش داده است که «اتحادیه میهنی کردستان» ۲ گزینه پیشنهادی برای پُست ریاست جمهوری دارد که یکی از آن‌ها «فواد معصوم» رئیس جمهوری فعلی عراق است و دیگری نیز «عبداللطیف الرشید» وزیر دارایی سابق عراق و رئیس هیأت مشاوران ریاست جمهوری است، اما هنوز تصمیم اتحادیه میهنی قطعی نشده است.

وی تأکید کرده است که حزب دموکرات کردستان هم هنوز به صورت رسمی فردی را پیشنهاد نداده است، اما چند اسم به عنوان گزینه‌های احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرند. بر اساس این خبر «هوشیار زیباری» وزیر خارجه پیشین عراق یکی از این گزینه‌ها است البته شانس کمی برای رئیس جمهور شدن دارد، زیرا قطعا با وتوی شیعیان مواجه خواهد شد.

این منبع گفته که «فاضل میرانی» دبیر حزب دموکرات کردستان و «فواد حسین» رئیس دیوان ریاستی اقلیم کردستان از جمله گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست جمهوری عراق هستند، اما حزب دموکرات کردستان به اندازه‌ای که به دنبال حفظ پُست‌های اقلیم کردستان است خواستار حضور در کرسی ریاست جمهوری کشور نیست و به همین دلیل احتمالا رئیس جمهوری عراق از میان اعضای اتحادیه میهنی کردستان انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار