کبوتر خونین بال خرمشهر (۳)؛

شهید کلانتری: جنگ و جهاد ما به پیروزی بر رژیم بعث عراق ختم نمی‌شود

شهید «محمود کلانتری سرچشمه» در بخشی از وصیت‌نامه نوشته است: هدف ما از جنگ، پیروزی اسلام است و باید به تمام مردم دنیا بگویید که ما برای آب و خاک نمی‌جنگیم؛ برای اسلام عزیز می‌جنگیم و جنگ و جهاد ما به این ختم نمی‌شود که ما بر رژیم بعث عراق پیروز شویم.
کد خبر: ۲۹۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 21May 2018

شهید کلانتری: جنگ و جهاد ما به این ختم نمی‌شود که ما بر رژیم بعث عراق پیروز شویمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر، واقعه‌ای تاریخی است که هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

در عملیات غرورآفرین «بیت‌المقدس» که از ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ شروع شد و تا سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر ادامه یافت، شهدای بسیاری خون پاک خود را نثار میهن اسلامی‌مان کردند.

رزمندگان استان یزد هم مثل همیشه با حضور مستمر خود، نقشی را در این واقعه مهم ایفا کردند و این دفاع جانانه به مردم ولایی یزد لاله‌های سرخی را هدیه کرد.

در همین راستا به معرفی برخی از این شهدای والامقام می‌پردازیم.

شهید «محمود کلانتری سرچشمه»

«محمود کلانتری سرچشمه» فرزند «حسین»، متولد سال ۱۳۴۲ در «یزد» است که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در بمباران هوایی خرمشهر با سمت مسئول دسته اطلاعات عملیات به شهادت رسید.

از این شهید والامقام وصیت‌نامه‌ای بر جای مانده است که در ادامه مرور می‌کنید:

«شربت شهادت را نوشیدن و با سرافرازی به لقاء الله رسیدن» و این همان است که اولیاء الله آرزوی آن را می‌کردند و از خدای بزرگ در مناجات خود طلب می‌کردند؛ گوارا باد شربت شهادت بر شهدای انقلاب اسلامی و تمام شهیدان راه حق و حقیقت

این اسلام و انقلاب اسلامی احتیاج به نگهبانی و محافظت دارد و برای حفظ اسلام باید از بذل جان و مال هیچ دریغ نکرد.

تا به حال احساس می‌کردم که مرده بودم و این لحظه آغاز پیکار، جهاد و شهادت است که این احساس را در خود می‌بینم که تازه دارم متولد می‌شوم و زندگی جاودان خود را آغاز می‌کنم. شهادت انسان را به درجه اعلای ملکوتی می‌رساند و چقدر شهادت در راه خدا زیبا است.

همان‌طور که راهم را گفتم هدفم جز الله و حفظ اسلام و برای حفظ جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی چیز دیگری نیست و برای حفظ اسلام باید به ولایت فقیه اعتقاد داشته و پشتیبان آن باشیم و این هدف را آگاهانه و از روی شناخت قبلی انتخاب کردم و این راه را بهترین سعادت برای همه انسان‌ها و این حکومت را زمینه‌ساز ظهور امام زمان (ع) [می‌دانم] و امیدوارم با وحدت تمام مسلمین زمینه را برای حضور آن حضرت آماده‌تر سازیم.

هدف ما از جنگ، پیروزی اسلام است و باید به تمام مردم دنیا بگویید که ما برای آب و خاک نمی‌جنگیم برای اسلام عزیز می‌جنگیم و جنگ و جهاد ما به این ختم نمی‌شود که ما بر رژیم بعث عراق پیروز شویم.

ما باید جهاد کنیم تا سر زمین قدس را به یاری حق از چنگال صهیونیسم غاصب بیرون آورده و قدس را فتح کنیم و مسلمین را زیر ستم تمام ابرقدرت‌ها نجات دهیم و پوزه آن‌ها را به خاک بمالیم، ولی باهم باید بگوییم جهاد ما ادامه خواهد داشت تا حکومت اسلامی جهان شمول شده و تمام جهان را زیر چتر و لوای اسلامی خود بگیرد و بدانید که [همین] خواهد شد و این اسلام است که بر تمام (دنیا) حکومت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار