کریمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

FATF‌ اعمال استانداردهای دوگانه حقوق بشری غرب است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر سازمان‌های مدعی حقوق بشری، حزب‌الله لبنان که برای دفاع از کشور و آزادسازی سرزمین مادری خود با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند، تروریست شناخته می‌شود، اما داعش هیچ‌گاه مورد واکنش و برخورد جدی آن‌ها قرار نگرفته است.
کد خبر: ۲۹۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ - 21May 2018

/«علی‌اکبر کریمی» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه تعریف و مفهوم دقیق و درستی از تروریسم در دنیا وجود ندارد، اظهار داشت: هر حکومتی بنا بر تشخیص و صلاح منافع کشورش، تروریسم را معنا می‌کند، به عنوان مثال هر جریان تندرو و گروه تروریستی که در راستای تامین منافع و تحقق اهداف آمریکایی‌ها اقدام کنند، تروریسم خوب محسوب می‌شود و مورد حمایت‌های مالی و نظامی این کشور قرار می‌گیرد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اهداف و آرمان‌های کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم افزود: 19 سال است که این کنوانسیون در جهت وحدت‌آفرینی و تشکیل اجماع سایر کشورها برای مبارزه اساسی با تروریسم تاسیس شده و خیلی از کشورهای آسیایی و اروپایی به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

کریمی با بیان اینکه حضور کشورهای حامی تروریسم در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم روند فعالیت‌های این کنوانسیون را دچار مختل کرده است، تصریح کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان امروز به عنوان بزرگترین کشورهایی شناخته می‌شوند که جریان تکفیری داعش را در منطقه با انواع کمک‌های مالی، نظامی و حتی نیروی انسانی یاری و در جهت تجزیه عراق و سوریه همراهی کردند.

وی سکوت کشورها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشری در قبال جنایات تروریست‌ها و حامیانشان در منطقه را مصداق بارز همسو بودن آن‌ها با تروریسم عنوان کرد و گفت: از نظر این کشورها و سازمان‌های مدعی حقوق بشری، حزب‌الله لبنان که برای دفاع از کشور و آزادسازی سرزمین مادری خود با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند، تروریست شناخته میشود اما گروه خطرناک و افراطی مانند داعش که در طول چندسال اخیر به عراق و سوریه تجاوز کرده و در این راه نعمت زندگی را از هزاران انسان بی گناه سلب کرده، هیچ گاه مورد واکنش و برخورد جدی آنها قرار نگرفته است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی وحدت و اتفاق نظر کشورهای عضو کنوانسون مبارزه با تامین مالی تروریسم را راهکار مهم و اساسی مبارزه با این پدیده شوم دانست و گفت: پس از گذشت چندسال از تشکیل گروه جنایتکاری مانند داعش، امروز ماهیت این گروه برای کشورهای اسلامی و حتی اروپایی‌ها هم آشکار شده و ما از بدو ظهور جریان خبیث و تکفیری داعش به عنوان اولین کشور در کنار ارتش عراق و سوریه به مبارزه جدی با این گروه پرداختیم.

کریمی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: ما در خاورمیانه ثابت کردیم که برای مبارزه با تروریسم همواره با عزم راسخ در میدان حضور داریم و امنیت، آرامش و صلح را برای مردم مسلمان کشورهای همسایه به ارمغان می‌آوریم.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه ایران از قربانیان تروریسم بوده است، گفت: کشور ما طی سال‌های اخیر در معرض تهاجم تروریست‌ها بوده و در این راه شهدای فراوانی تقدیم نظام و انقلاب کرده است. رسالت مهم ما مبارزه با هرگونه تهدید و خطری است که نه تنها ایران را بلکه کشورهای اسلامی همسایه را نیز مورد تهدید قرار داده است.

وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را از حامیان تراز اول تروریسم دانست و گفت: آمریکا و متحدانش در جوامع بین‌المللی خود را از مبارزان درجه اول تروریست‌ها در منطقه معرفی می‌کنند، اما در پنهان این گروه خطرناک را با انواع کمک‌های مالی، نظامی و حتی نیروی انسانی در جهت تخریب و تجزیه کشورهای اسلامی یاری کردند. همراه بودن آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با داعش باعث شد که تمام کشورها به ذات اصلی آن‌ها پی برده و بدانند که آمریکایی‌ها مدعی مبارزه با تروریسم هستند، اما در عمل از هیچ حمایتی برای افزایش قدرت آن‌ها دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار