رضایی در همایش "ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا":

انقلاب اسلامی با یک بال تعامل و با یک بال جهاد می‌کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ما امروز در شرایط مذاکره و تحریم‌ها هستیم، تصریح کرد: حادثه جنگ نشان داد که دکترین انقلاب اسلامی مقاومت است که یک بال آن جهاد و بال دیگر آن تعامل است.
کد خبر: ۲۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 24September 2014

انقلاب اسلامی با یک بال تعامل و با یک بال جهاد می‌کرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "ایستادگی دیروز عزت امروز و تعالی فردا" که پیش از ظهر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه جنگ های زیادی درطول تاریخ ایران صورت گرفت و جنگ ایران و عراق نیز از بزرگترین جنگها است، گفت: درقرن بیستم برای اولین بار پدیده جدیدی در جهان دو قطبی شکل گرفت گه هر دوقطب جهان دریک حادثه جنگی در کنار هم قرار گرفتند.

وی افزود: درجنگ ویتنام، جنگ اعراب و اسراییل و همه جنگ های دیگر دو قطب دنیا در مقابل هم قرار گرفته و ملت هایی را به جان هم انداخته اند و آنها را قربانی منافع بین المللی خود می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ دو کره و جنگ اسراییل علیه اعراب تصریح کرد: در جنگ ایران و عراق به تعبیر امام خمینی(ره) دست آمریکا از آستین شوروی بیرون آمد. شوروی در پاداش نادیده گرفتن آمریکا نسبت به حمله شوروی علیه افغانستان از حمله عراق به ایران حمایت کرد و در تسلیح عراق کوتاهی نکرد. عراق نیز قبل از جنگ و در طول جنگ از آمریکا و شوروی سلاح گرفت.

وی با اشاره به گزارش یکی از اعضا کنگره آمریکا مبنی بر اینکه تسلیح نظامی و دفاعی آمریکا به عراق تعجب آور است، افزود: کلانتریها هواپیماهای سری خود را در اختیار صدام گذاشتند که با پرتاب موشک از خلیج فارس در طی 120 کیلومتر به کشتی های نفت کش ایرانی اصابت می کرد.

وی اوضاع نیروهای مسلح ایران در زمان جنگ را بحرانی خواند و اظهار داشت:بالاترین درجهای که ما در زمان آغاز جنگ داشتیم فرهنگ بود چون در اثر انقلاب ارتش از هم پاشیده بود و سپهبدها و سرلشکرها رفته بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: سلاح، مهمات و قطعات یدکی تجهیزات نظامی ما نیز قطع شده بود؛ در این شرایط نتیجه عقلی این جنگ باید شکست ایران میبود و آنهایی که این حمله را طراحی کرده بودند اگر ذرهای احتمال شکست میدادند وارد سرزمین ایران نمیشدند و همه شاخصها نشان داد که آنها در این حمله موفق خواهند شد.

رضایی با بیان اینکه در زمان حمله عراق به ایران هیچ کدام از مرزهای ما تحمل مقاومت بیشتر از 5 ساعت را نداشت، تصریح کرد: عراق در همان حمله اول وارد 5 استان کشور شد؛ در همان سال اول جنگ تلاشهایی برای آزادسازی مناطق انجام شد ولی حتی یک تپه هم آزاد نشد.

رضایی با اشاره به اقدامات بنیصدر در سال ابتدایی جنگ اشاره کرد و گفت: بنیصدر فکر میکرد میتواند از طریق تعامل با دنیا و اروپا راه چارهای باز کند؛ همه باید این را بدانند و فکر نکنند که بنیصدر به خط مقدم جبهه نمیرفت و حتی به دنبال این بود که یک منطقه را بگیرد تا توانایی خود را اثبات کند ولی نه در داخل و نه در خارج توفیقی پیدا نکرد.

وی افزود: :از ابتدای سال دوم جنگ در عرصه سیاسی کشور آیتالله خامنهای به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و در عرصه فرماندهی جنگ نیز مسئولان تغییر کردند و ما شاهد بودیم که طی 10 ماه 90 درصد خاک اشغال شده ایران آزاد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحولات سال سوم جنگ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:اوضاع به گونهای شد که همان کسانی که این جنگ را برای شکست ایران و پیروزی خود آغاز کرده بودند گفتند که این جنگ نباید برنده داشته باشد و کسینجر در زمان آزادی خرمشهر این موضوع را بیان کرد.

رضایی با بیان اینکه ما پس از آزادی خرمشهر جنگ سنگینتری را داشتیم،اظهار داشت: آنها میخواستند از پیروزی ایران در بیرون از خاک خود و خاورمیانه جلوگیری کنند و میگفتند اگر عراق سقوط کند خاورمیانه به دست ایران میافتد.

وی اضافه کرد: آنها نتوانستند مانع پیشروی ایران به مرزها شوند و ما از مرزها عبور کردیم و فاو شلمچه و حلبچه را گرفتیم که این اتفاق منجر به صدور قطعنامه 598 شد که بیشتر از دیگر قطعنامهها به نفع ایران بود.

رضایی ادامه داد:البته این قطعنامه ابهاماتی داشت که ایران و وزارت خارجه با هدایت دکتر ولایتی تلاش کردند تا این ابهامات حل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دلیل صدور این قطعنامه به نفع ایران این بود که جمهوری اسلامی در حال ورود به عراق بود و آنها احساس کردند که ممکن است نفت عراق در شمال و جنوب به دست ایران بیفتد برای همین از طرفی هواپیمای ایران در خلیج فارس را میزدند و از طرفی پای میز مذاکره میگفتند که ما بیشتر از این نمیتوانیم به شما امتیاز بدهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام رژیم بعث در حمله مجدد به ایران در سالهای پایانی جنگ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ماشین جنگی صدام دوباره به راه افتاد و وارد خاک ایران شد. در همین زمان امام با وجود آنکه برایشان تلخ بود قطعنامه را پذیرفتند و پس از پذیرش قطعنامه یک قیام به پا شد و نیروهای زیادی به جبهه رفتند.

وی ادامه داد:ارتش صدام وارد جاده اهواز-خرمشهر شد و این شهر را محاصره کرد. ما نیز با یک عملیات به نام عملیات سرنوشت ارتش عراق را عقب زدیم ولی همزمان مطلع شدیم که منافقین از سمت کرمانشاه وارد خاک ایران شدند که در آنجا نیز با عملیات مرصاد دشمن نابود شد.

رضایی با بیان اینکه امروز یکی از فرزندان انقلاب سکان وزارت امور خارجه را به دست گرفته و ما در شرایط سخت مذاکره و تحریمها هستیم، تصریح کرد: حادثه جنگ نشان داد که دکترین انقلاب اسلامی مقاومت است که یک بال آن جهاد و بال دیگر آن تعامل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب با یک بال تعامل و با یک بال جهاد میکرد؛ برخی میگفتند اگر میخواهید با دنیا رابطه داشته باشید باید از انقلاب گذرید و نمیشود از فلسطین دفاع کرد و همزمان مذاکره نیز انجام داد.

وی افزود: عدهای نیز میگفتند که چرا آقای ولایتی مذاکره میکند همانطور که برخی امروز میگویند چرا آقای ظریف مذاکره میکند؛ این گروه میگفتند مذاکره معنا ندارد ولی نمیدانستند که امام میگوید با یک بال مذاکره باید انجام شود و با یک بال جهاد صورت گیرد.

رضایی ماهیت انقلاب را به گونهای دانست که نمیتوان انقلابی بودن را از آن حذف کرد و در ادامه افزود:با این شیوه تمام کشورها به جز اسرائیل و آمریکا در طول جنگ برای مذاکره به ایران آمدند و هیچ گاه مذاکرات قطع نشد.

وی اقدامات گروههای تروریستی در سوریه و عراق را یادآور شد و افزود: میبینید که این گروهها چه تنفری را از اسلام به وجود آوردهاند و میخواهند به این وسیله بگویند که مسلمانان خشونتطلب، جنایتکار و بدون رحم هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خیانت تکفیریها به جهان اسلام را بیسابقه خواند و تصریح کرد: ما وظیفه داریم دقیقتر عمل کنیم و مسیر خود را با قوت ادامه دهیم.

وی اظهار داشت:عدهای میگویند چرا بعد از فتح خرمشهر صلح نکردید در حالی که اصلا صلحی در کار نبود. بلکه هیأتهای مذاکرهکننده میآمدند و میرفتند و درخواست ایران نیز مشخص بود؛ ایران میگفت به ما تجاوز شده و متجاوز باید تنبیه شود.

رضایی تصریح کرد: از سوی دیگر ما هیچ گاه منتظر نتیجه مذاکرات نمیماندیم و به مقاومت خود در جبههها با قدرت ادامه میدادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امروز ایران در مذاکرات جدی است و همه درک کردهاند که رهبری پشت سر مذاکرهکنندگان هستند ولی باید تورم و بیکاری نیز کاهش پیدا کند زیرا اگر آنان احساس کنند که تحریمها موثر بوده تن به مذاکره جدی نمیدهند.

رضایی تصریح کرد: امروز دشمنان قصد تخریب صدای انقلاب را دارند و به وسیله داعش و القاعده سعی در تخریب چهره انقلاب دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار