پیش‌نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور نهایی شد

پیش‌نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور در محل پژوهشگاه فضایی ایران و با حضور مسئولان و نخبگان این حوزه نهایی شد.
کد خبر: ۲۹۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ - 21May 2018
نهایی سازی پیش نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سمینار نهایی‌سازی پیش‌نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور که در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در تدوین چارچوب و رویکرد سند راهبردی موضوعات مختلف به صورت پیش‌فرض بر اساس اصول و سیاست‌ها و چارچوب‌هایی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند، عمل می‌کند و در کنار آن، حوزه و عرصه‌های مختلفی با پدافند غیرعامل تطابق داده می‌شود و یک چارچوب و مفهومی از کارکرد‌ها و مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌ها و رویکرد‌ها را در قالب سند راهبردی تعریف می‌کند.
 
وی تاکید کرد: باید دارایی‌های حوزه فضا را شناسایی و ارزش‌گذاری و در سطوح حیاتی، حساس و مهم دسته‌بندی کنیم و تهدیدات موثر بر آن‌ها را بشناسیم و برای مقابله با تهدیدات، برنامه‌ریزی و راهکار ارائه دهیم.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: اثر تهدید بر دارایی‌ها و وابستگی‌ها و نقاط آسیب‌پذیر و ضعف، ما را به سمت برخی پیامد‌ها می‌برد که این پیامد‌ها به لحاظ حفظ یا عدم حفظ تعادل دارای اهمیت است.
 
وی افزود: هدف ما در سازمان پدافند غیرعامل این است که آسیب پذیری‌ها را به سمت صفر سوق دهیم و مخاطرات را به حداقل برسانیم.
 
سردار جلالی تاکید کرد: هدفی که در تعریف مصون‌سازی دنبال می‌شود این است که دارایی‌ها در برابر آسیب‌ها پایدار باشد و علیرغم وجود تهدید، بتواند کارکرد خود را حفظ کند و این موضوع از نظر پدافند غیرعامل به عنوان یک هدف مطرح است.
 
وی گفت: تدوین سند راهبردی فضا، مطالعه محیطی یک موضوع با اهمیت است که باید به محیط داخل و خارج توجه شود و همچنین بررسی شود که چالش‌ها و مسائل حساس در فضا چه مواردی است و سپس بر این اساس تهدیدات را بررسی و سند راهبردی فضا تنظیم شود.
 
در ادامه سمینار، حاضرین در خصوصص کلیات سند از جمله اهداف، دستاورد‌های تحقیق، ذی‌نفعان، مبانی و مستندات حاکم، جهت‌گیری بالادستی کلان در حوزه پدافند غیرعامل فضایی، مفاهیم و واژه‌های کلیدی، مطلوبیت‌های راهبردی پدافند غیرعامل در حوزه فضایی کشور، اهداف کلان پدافند غیرعامل در حوزه فضایی کشور در افق چشم‌انداز، شناخت و تجزیه و تحلیل محیطی، اهداف راهبردی و عملیاتی پدافند غیرعامل در حوزه فضایی، مبانی و مستندات قانونی، دارایی‌های حیاتی و حساس فضایی و تهدیدات این حوزه بحث و تبادل نظر کردند.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار