مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد؛

سوم خرداد روز ناامیدی استکبار جهانی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: سوم خرداد روزی بود که پرچم یأس و ناامیدی را به دست استکبار جهانی داده و اعلام کردیم که حتی اگر تمام دنیا در مقابل ایران باشد، یک وجب از خاک خود را به دشمن نمی‌دهیم.
کد خبر: ۲۹۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ - 21May 2018

سوم خرداد روزی بود که پرچم یأس و ناامیدی را به دست استکبار جهانی دادیمبه گزارش  دفاع پرس از خوزستان، سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزدیکی دل‌ها به معبود است و امیدواریم که همه سعادت داشته باشیم که در راه خدا قدم برداریم و بی شک قدم برداشتن برای خون شهدا و فرهنگ دفاع مقدس افتخاری است که خداوند نصیب‌مان کرده و باید تلاش کنیم که این رسالت را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم.

این مسئول افزود: خوزستان در زمینه دانشنامه دفاع مقدس که یکی از اقدامات اساسی در حوزه دفاع مقدس به شمار می‌رود، بالغ بر 2 هزار و 785 مدخل در موضوعات جغرافیا، نیروی انسانی و تأثیرات اجتماعی و سیاسی جنگ در استان تدوین شده است.

علیپور با بیان اینکه سال آینده مقالات این دانشنامه تولید خواهند شد، بیان داشت: نهضت تاریخ شفاهی در استان خوزستان آغاز شده که این کار بزرگ به یادآوری خاطرات جنگ برای نسل های مختلف کمک خواهد کرد.

وی در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان گفت: روند ساخت این موزه نسبت به دیگر استان های کشور بسیار دیرتر شکل گرفت اما روند خوبی دارد و امسال نیز کار احداث موزه خوزستان آغاز خواهد شد تا شناسنامه‌ای برای معرفی هر چه بهتر پایتخت دفاع مقدس باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان اضافه کرد: آبادان نیز به عنوان یکی از موزه‌های دفاع مقدس، ثبت ستاد کل نیروهای مسلح خواهد شد؛ چرا که این شهر ظرفیت های خوبی دارد و می توان گردشگری آبی آبادان در حوزه دفاع مقدس را نیز راه اندازی کرد.

سردار علیپور ادامه داد: امسال جشنواره فیلم کوتاه رسام در خوزستان با حضور ۱۹۲ کشور برگزار شد و استاندار وعده داده تا دبیرخانه جشنواره را در خوزستان حفظ کند.

وی در خصوص نقش حوزه نفت در دوران دفاع مقدس گفت: حوزه نفت تاکنون هیچ نگاهی در حوزه دفاع مقدس به این مجموعه ارزشمند نداشته و نفت باید نقش بی‌بدیل خود را در دفاع مقدس تبیین کند. قطعا پشتیبانی عمومی جنگ وابسته به نفت بود و اگر نفت نبود پشتیبانی جنگ با مشکل مواجه می شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: اقدامات خوبی در مجموعه آموزش و پرورش انجام شده و در حال حاضر نیز مشغول تدوین یک مجموعه نمایشگاهی در این زمینه هستند.

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: سوم خرداد روزی بود که پرچم یأس و ناامیدی را به دست استکبار جهانی داده و اعلام کردیم که حتی اگر تمام دنیا در مقابل ایران باشد یک وجب از خاک را به دشمن نمی‌‌دهیم.

در پایان این جلسه نیز «حسین حسین زاده» معاون استاندار خوزستان از تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان تقدیر کرد و متذکر شد: تنها شورایی که بیش از 90 درصد مصوبات آن پیگیری و به اجرا در آمده‌اند، همین شورای هماهنگی دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار