وصیت‌نامه شهیداحمد اسماعیلی/ مرا در بهشت زهرا (س) کنار عاشقان حسینی خاک کنید

شهید «احمد اسماعیلی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «برای همسر و یگانه فرزند عزیزم که خدایش حافظ و هادیش باشد، سرپناهی فراهم کنید تا مبادا بعد از من آن‌ها احتیاج به دیگران داشته باشند و در جامعه خدای ناکرده تحقیر شوند.»
کد خبر: ۲۹۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 22May 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «احمد اسماعیلی» در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۳۷ در جنوب شهر تهران چشم به جهان گشود. وی بعد از اعزام به جبهه در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۵ در جبهه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد که بعد از حدود ۲۰ روز جسد مطهرش بر روی خاک‌های گرم خوزستان بود و در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۶۵ در بهشت زهرا در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.

تصاویر وصیت‌نامه شهید «احمد اسماعیلی»

وصیت‌نامه شهیداحمد اسماعیلی/

وصیت‌نامه شهیداحمد اسماعیلی/

وصیت‌نامه شهیداحمد اسماعیلی/

وصیت‌نامه شهیداحمد اسماعیلی/

وصیت‌نامه شهیداحمد اسماعیلی/

متن وصیت‌نامه‌ای را که از شهید والامقام «احمد اسماعیلی» به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به آقا امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینی و با درود بی‌کران بر رزمندگان اسلام.

اینجانب احمد اسماعیلی فرزند ایوب به این وسیله وصیت‌نامه خود را به بازماندگان ابلاغ می‌نمایم.

اولاً برادر بزرگترم را که در حق ما بعد از فوت پدر علاوه بر لطف برادری مسئولیت پدری را بر جان خرید و آنچنان خدمتی در حق ما کرد که ما توانستیم در مسیر حرکت تکاملی اجتماع با خواست خدا و یاری او به راه حق گام برداریم و در جایگاه مناسب از اجتماع جای گیریم.

این بنده حقیر گناهکار، برادرم حسین را از این جهت که بزرگتر از برادر گرامیم عباس می‌باشد، وصی خود قرار می‌دهم.

ثانیاً از همه شما‌ها و دیگر دوستان و آشنایان به این وسیله طلب مغفرت و از درگاه خداوند متعال تمنای رحمت می‌نمایم.

ثالثاً اگر برایتان امکان داشت مرا در بهشت زهرا در کنار آن عاشقان حسینی دفن کنید.

رابعاً اگر مقدور بود برای بنده نماز و روزه دو سال را اجاره کنید و همچنین اگر کسی آمد و طلبی از من داشت به او بدهید و همچنین مقدار دو هزار تومان به حساب کانون پرورش فکری و معادل یک ماه حقوق مرا به حساب سیمای جمهوری اسلامی بریزید.

بابت تاخیر‌هایی که من در انجام کار‌ها داشته‌ام، مبلغی نیز به حاج آقا اسماعیلی بدهکارم هرچه فرموده درست است به او بدهید و بالاخره مقداری زمین در کرج دارم، البته مقدار کوچکی از آن زمین بزرگ که به اسم بنده است متعلق به بنده می‌باشد همان‌طور که اطلاع دارید؛ و همچنین مقدار ناچیزی هم از مال دنیا در خانه خود جمع آوری کرده‌ام در هرآنچه که دارم همسرم در آن سهیم می‌باشند.

اگر برای شما مقدور بود در حد امکان برای همسر و یگانه فرزند عزیزم که خدایش حافظ و هادیش باشد، سرپناهی فراهم کنید تا مبادا بعد از من آن‌ها احتیاج به دیگران داشته باشند و در جامعه خدایناکرده تحقیر شوند، در خاتمه از مادر مهربان و فداکار و زحمت‌کش و زجر کشیده‌ام به خاطر همه قصوراتی که داشته‌ام معذرت می‌خواهم و برای او عاقبتی خوش در دنیا و جایگاهی بلند مرتبه در آخرت از خدای منّان طلب می‌کنم و برای همه شما‌ها حسین، عباس، عزیزه، خدیجه، معصومه، آذر، محمود و دیگران از خداوند به حق حسین مظلومنش طلب عاقبت بخیر و آخرتی خوب می‌نمایم.

والسلام این وصیت‌نامه در مقر تخریب قرارگاه ثارالله در تاریخ دهم فروردین ۱۳۶۴ نوشته شده است.

التماس‌دعا

خدا حافظ و هادی شما باشد.

خدانگهدار.

احمد اسماعیلی

۱۳۶۴/۱/۱۰»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار