مدیرکل حفظ آثاردفاع مقدس استان مرکزی:

کتاب نقش بانوان در انقلاب و دفاع مقدس تدوین می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان مرکزی گفت: استان مرکزی در جریان انقلاب و دفاع مقدس نزدیک به 100 شهیده زن را تقدیم نظام اسلامی کرده که به زودی نخستین کتاب نقش زنان استان مرکزی در انقلاب و دفاع مقدس چاپ و منتشر می شود.
کد خبر: ۲۹۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ - 21May 2018

کتاب نقش بانوان در انقلاب و دفاع مقدس تدوین می شود/100 شهیده زن در استان مرکزی وجود داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، مصطفی مشایخی در نخستین نشست هماهنگی ادارات و سازمان ها در اجلاسیه بانوان استان مرکزی به تعداد اجلاسیه های در نظر گرفته در راستای برگزاری این کنگره ملی اظهار داشت: 7 اجلاسیه در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی نقش امام راحل و 6 هزار و دویست شهید استان مرکزی در نظر گرفته شده که اجلاسیه بانوان با اهداف ویژه با مسئولیت بسیج جامعه زنان استان مرکزی یکی از این موارد است.

وی افزود: 33 برنامه کلی در راستای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده و بخش مهمی از برنامه ها مربوط به نقش امام خمینی (ره) است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: تدوین 12 جلد کتاب در راستای نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای حوزه زنان است.

مشایخی با اشاره به دیگر برنامه های کنگره گفت: سرکشی از خانواده 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی ، اجرای طرح گردشگری شهری با موضوع دفاع مقدس، ایجاد 110 گنجینه دفاع مقدس در 110 نقطه پرتردد شهری، ساخت تندیس 110 مادر شهید ، تولید 110 عنوان کتاب دفاع مقدس، تجلیل از 110 رزمنده دفاع مقدس، برگزاری 110 دوره روایت گری دفاع مقدس، اعزام 110 گروه جهادی و غیره از جمله برنامه های در نظرگرفته شده برای نخستین کنگره ملی نقش امام راحل و 6 هزارو 200 شهید استان مرکزی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات ما تولید کتاب تدوین فرهنگنامه شهدای استان مرکزی است که در حال حاضر 3 هزار و 500 زندگینامه شهید به صورت دقیق و کامل آماده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی نیز از جمله کارهای مهم و ماندگار در حوزه دفاع مقدس است که تا به امروز گام های اساسی در راستای آن برداشته شده و کارگاه های مختلف آموزشی نیز برگزار شده است.

مشایخی با اشاره به تبعیت از الگوی مشخص در راستای جمع آوری خاطرات گفت: هر یک از دستگاه ها، در راستای جمع آوری خاطرات زنان، مادران و همسران شهدا از الگوی مشخص شده حوزه معاونت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تبعیت کنند.

وی افزود: کمیته ای متشکل از سازمان هایی که حضور فعال تری دارند تشکیل و راه اندازی و برنامه های در نظر گرفته در راستای برگزاری این اجلاسیه زیر نظر این کمیته تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار