۱۰۴ نفر در ترکیه در ارتباط با کودتای نافرجام به حبس ابد محکوم شدند

دادگاهی در ترکیه ۱۰۴ نفر را در ارتباط با دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال ۲۰۱۶ به حبس ابد محکوم کرد.
کد خبر: ۲۹۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ - 21May 2018

۱۰۴ نفر در ترکیه در ارتباط با کودتای نافرجام به حبس ابد محکوم شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دادگاهی در ترکیه روز دوشنبه ۱۰۴ نفر را در ارتباط با دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال ۲۰۱۶ در این کشور، به حبس ابد محکوم کرد.

این یکی از سنگین‌ترین مجازات‌های اعمال شده از زمان کودتای نافرجام در ترکیه است.

روزنامه حریت اعلام کرد: دادگاه شهر ازمیر در سواحل دریای اژه، ۱۰۴ تن از ۲۸۰ متهم را به حبس ابد محکوم کرد که این سختگیرانه‌ترین مجازات ممکن براساس قوانین ترکیه است.

براساس این گزارش، ۲۱ تن دیگر در ارتباط با توهین به رئیس جمهور به ۲۰ سال حبس و ۳۱ نفر دیگر نیز به علت «عضویت در یک سازمان تروریستی» به ۱۰ سال و شش ماه زندان محکوم شدند.  بیش از ۲۴۰ نفر، عمدتا غیرنظامیان، شب پانزدهم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ در پی تلاش گروهی از سربازان برای حمله به پارلمان و سرنگون کردن رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه کشته شدند.  

دولت ترکیه، شبکه فتح الله گولن را که زمانی متحد اردوغان بود، مسئول سازماندهی کودتای نافرجام قلمداد می‌کند.  گولن، که از سال ۱۹۹۹ در تبعید خودخواسته در پنسیلوانیا زندگی می‌کند، با تکذیب دست داشتن خود در این کودتا، آن را محکوم کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل ماه مارس اعلام کرد از زمان کودتای نافرجام، مقامات ترکیه در چارچوب سرکوبی گسترده، ۱۶۰ هزار نفر را بازداشت و نزدیک به همین تعداد کارمند دولت را اخراج کرده اند. از این تعداد، بیش از ۵۰ هزار نفر رسما تفهیم اتهام شده‌اند و تا زمان محاکمه، در زندان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار