مدیرکل بنیاد شهید استان یزد:

خاطرات فتح خرمشهر در یزد جمع‌آوری و چاپ می‌شود

«احمد ابراهیمی» با بیان این‌که خاطرات روز فتح خرمشهر در یزد جمع‌آوری و چاپ می‌شود، گفت: نمایشگاه مقاومت در روز سوم خردادماه در استان یزد دایر خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 22May 2018

خاطرات فتح خرمشهر در یزد جمع‌آوری و چاپ می‌شودبه گزارش دفاع پرس از یزد، «احمد ابراهیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به این‌که فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات «بیت‌المقدس» در دوران دفاع مقدس بود، اظهار داشت: خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال، نهایتاً با عملیات شجاعانه در روز سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ آزاد شد و حرکتی تاریخی در آن زمان به دست رزمندگان به ثبت رسید.

وی با بیان این‌که حماسه فتح خرمشهر، استکبار جهانی را حیرت‌زده کرد، گفت: این روز تاریخی به‌حق نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی مردم قهرمان ایران اسلامی در برابر استکبار نام گرفت.

ابراهیمی با تأکید بر این‌که برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت سوم خرداد نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس دارد، افزود: برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم‌ها باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد و نباید نسبت به این برنامه‌ها کوتاهی شود.

وی با بیان این‌که برگزاری یادواره‌ شهدا یکی از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای روز سوم خردادماه در استان یزد است، گفت: دیدار با رزمندگان سرفراز فتح خرمشهر و تجلیل از خانواده‌های شهدا، تهیه و چاپ خاطرات فتح خرمشهر، حضور در نماز‌های جمعه مناطق و برگزاری نمایشگاه مقاومت، از دیگر برنامه‌هایی است که برای این روز در استان یزد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان این‌که خاطرات روز فتح خرمشهر در یزد جمع‌آوری و چاپ می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه مقاومت در روز سوم خردادماه در استان یزد دایر خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: در سال‌های گذشته برنامه‌هایی در خور و شأن این روز برگزار شده است که امیدواریم امسال نیز بتوانیم به نحوی شایسته این روز را که در تاریخ جمهوری اسلامی به عنوان روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» به ثبت رسیده است، پاس بداریم و در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و استان یزد گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها