امیر فرج‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آموزش‌های دانشگاه پدافند هوایی مبتنی بر دانش روز است/ برقراری تعاملات آموزشی و عملیاتی با نیروی هوافضای سپاه

رییس دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: آموزش‌های دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی جامع است و کلیه امور مرتبط با پدافند هوایی در تمامی ارتفاعات و سطوح و همچنین تمامی سامانه‌های دفاعی را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ - 22May 2018

برقراری تعاملات آموزشی و عملیاتی با هوافضای سپاهامیر سرتیپ دوم «عباس فرج‌پور» رییس دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی در حال حاضر با سه دانشکده فرماندهی و کنترل، برق و الکترونیک و مکانیک فعالیت می‌کند.

وی افزود: تمرکز دانشگاه پدافند هوایی بر تربیت و مهارت آموزی افسران در تخصص‌های مختلف عملیات‌های پدافند هوایی است، به نحوی که بتوانند در آینده متصدی امور فرماندهی، امور فنی و عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی در سطح کشور باشند و آسمان کشور را در حوزه دفاعی و کلیه امور مرتبط با پدافند هوایی مدیریت کنند.

رییس دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: امروز با حمایت‌های نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی توانسته است دانش روز را به دست آورده و تمرکز خوبی بر تخصص‌های مورد نیاز داشته باشد و با استفاده از فناوری‌های بومی کار را پیش ببرد.

امیر فرج‌پور با اشاره به اهمیت رصد تهدیدات آتی در حوزه پدافندی تصریح کرد: با رصد تهدیدات سعی می‌کنیم انواع و سطح تهدیدات را بشناسیم و براساس تهدیدات پیش رو برنامه‌های آموزشی را در سطح دانشجویان ارائه کنیم.

وی افزود: آموزش‌های دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی جامع است و کلیه امور مرتبط با پدافند هوایی در تمامی ارتفاعات و سطوح و همچنین تمامی سامانه‌های دفاعی را در بر می‌گیرد.

رییس دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: این سطح مهارت، آمادگی و آموزش، در تربیت مدیران هوافضای کشور تا آنچه که به عنوان دفاع در ارتفاعات مختلف کم، متوسط و بالا مطرح است را شامل می‌شود.

وی در پایان در خصوص تعامل این دانشگاه و نیروی هوافضای سپاه گفت: به طور کلی فلسفه تشکیل قرارگاه پدافند هوایی براساس حضور مشترک نیروهای ارتش و سپاه پاسداران است و در دانشگاه نیز این تعاملات در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، عملیاتی، سیستمی و سامانه‌ای با نیروی هوافضای سپاه پاسداران برقرار است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها