نقشی که شهید بروجردی در ایجاد امنیت کردستان ایفا کرد

سردار فتح الله جعفری یادداشتی را به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بروجردی در وصف این شهید نوشته است.
کد خبر: ۲۹۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ - 22May 2018

نقشی که شهید بروجردی در ایجاد امنیت کرستان ایفا کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار فتح الله جعفری اولین فرمانده زرهی سپاه و از همرزمان شهید بروجردی به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید محمد بروجردی یادداشتی را در وصف زندگینامه و مجاهدت‌های شهید بروجردی نوشته که آن‌ را در ادامه می‌خوانید:

«محمد در سال 1333 شمسی در روستای دره‌گرگ بروجرد، متولد شد. در سن شش سالگی گَرد یتمی بر سرش نشست. مادرش دست محمد و پنج فرزندش را گرفت و به خیابان مولوی تهران مهاجرت کرد. محمد از هفت سالگی روزها را در یک مغازه خیاطی کار می‌کرد و شب‌ها به مدرسه می‌رفت. هنوز سال اول را تمام نکرده بود که محبوبیتی در مدرسه شبانه پیدا کرد.

از 14 سالگی به کلاس‌های آموزش قرآن و معارف اسلامی رفت و با مبارزات انقلابی و سیاسی امام خمینی آشنا شد. مسیری را انتخاب کرد که در زندگی و سرنوشت‌اش بسیار تاثیر گذار بود. جلسات معارف موجب آشنایی با حاج مهدی عراقی و حاج محسن رفیقدوست را فراهم کرد. دوران مبارزه و زندگی مخفی و دستگیری توسط ساواک از سال 1350 آغاز شد. دوران مبارزات محمد بروجرودی بر اساس تفکر امام شکل گرفته بود، هر گز دچار انحراف نشد، او مبارزه با طاغوت را به عنوان تکلیف الهی می‌دانست و نقش موثری در پیروزی انقلاب، ورود امام از فرودگاه تا بهشت زهرا (س) به عهده داشت. با پیروزی انقلاب اسلامی از بنیان گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

محمد که تکلیف را در امنیت کردستان می‌دید، در یکی از سخت‌‌ترین دوران بحران کردستان، مرداد 1358 وارد کرمانشاه شد و از آنجا به پاوه رفت. سپس فرماندهی سپاه غرب را به عهده گرفت. از اقدامات مهم محمد بروجردی پاکسازی شهرهای مهم کردستان، تشکیل سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان، سازماندهی نیروهای مسلح در کردستان و ایجاد امنیت در شهرها و مسیر بین شهرهای کردستان بود. آنچه برای مسیح کرستان اهمیت داشت مردم کردستان بودند. او به دنبال خدمت به مردم، و برای مردم و در جهت رفاه و امنیت مردم کردستان بود. محمد علاوه بر نقش موثرش در ایجاد امنیت در کردستان، در عملیات جنوب حضور موثر داشت. مسیح کردستان در اول خرداد 1362 در بر خورد با مین در جاده مهاباد نقده به دوستان شهیدش پیوست.

فتح‌الله جعفری»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار