اعلام برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان را تشریح کرد و گفت: شعار «ما توانستیم» برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر امسال انتخاب شده است.
کد خبر: ۲۹۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ - 22May 2018

اعلام برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر/نماهنگ چشم انتظار رونمایی می شود////بازبینی و اصلاح شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: سوم خرداد یکی از مقاطع بسیار پرافتخار و تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس است و در این روز با به پیروزی رسیدن کامل عملیات «بیت‌المقدس» و آزادسازی نزدیک به ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و فتح شهر خون و قیام، یکی از نقاط حماسی دفاع مقدس رقم خورد.

وی افزود: در عملیات «بیت‌المقدس» با حضور همه نیرو‌های نظامی و انتظامی یکی از چشم‌گیرترین صحنه‌های دفاع مقدس به‌وجود آمد و خرمشهر عزیز از لوث وجود نیرو‌های بعثی آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: عزیزان رزمنده ما در استان خراسان جنوبی در آن عملیات نقش مؤثری داشتند که علاوه بر حضور نیرو‌هایی از شهرستان‌های مختلف، سه گردان مشخصا به فرماندهی شهید «رجب‌علی آهنی»، شهید «محمدحسین فایده» و شهید «محمد جواد آخوندی» حضور داشتند که به گفته خیلی از فرماندهان نظامی، این افراد در آن برهه بسیار نقش ارزشمند و اثرگذاری در پیروزی این عملیات بسیار عظیم داشتند.

فخر متذکر شد: با عنایت به اهمیت این عملیات و نگاه ویژه‌ای که همه جهانیان به فتح خرمشهر دارند، در همین راستا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است که در طی سه روز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «ما توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم و بر حزب بعث پیروز بشویم»، گفت: برهمین اساس شعار «ما توانستیم» برای امسال انتخاب شده است.

اجرای صبح‌گاه مشترک نیرو‌های مسلح در منطقه پدافند شرق کشور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از روز چهارشنبه ۲ خردادماه آغاز خواهد شد، گفت: این روز به نام «درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خرداد، حماسه سازان و فخرآفرینان» نامگذاری شده است.

فخر اضافه کرد: در این روز ۲ همایش ویژه خواهران پیش بینی شده است که یکی در محل مسجد «امام جعفر صادق (ع)» و دیگری در محل «مکتب نرجس (س)» با عنوان همایش «خواهران زینبی» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز دوم «مقاومت، ایثار و پیروزی - پیشکسوتان، فرماندهان و شهیدان» نامگذاری شده است، گفت: مراسم صبح‌گاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی با محوریت منطقه پدافند شرق کشور برگزار خواهد شد که در آن، در کنار عطرافشانی قبور شهید گمنام، از خانواده شهید مدافع حرم استان هم تجلیل به عمل خواهد آمد.

برگزاری همایش بزرگ سوم خرداد با حضور سردار «رستگارپناه»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: برنامه بعدی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار خواهد شد، همایش همایش بزرگ سوم خرداد است که ساعت ۱۰:۳۰ در «مسجد امام حسین (ع)» بیرجند برگزار خواهد شد.

فخر اعلام کرد: سخنران این همایش سردار «رستگار پناه» مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

رونمایی از استیکر‌های شبکه‌های اجتماعی و نماهنگ «چشم انتظار»

وی رونمایی از نماهنگ «چشم انتظار» ویژه مادران شهدای مفقودالاثر و رونمایی از استیکر‌های شبکه‌های اجتماعی با موضوعیت دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در ساعت ۱۱ صبح همزمان با سراسر کشور بانگ «مقاومت و پیروزی» در سطح شهر و صدا و سیما پخش خواهد شد، گفت: در سازمان‌ها و ادارات نیز برنامه‌هایی به همین مناسبت برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به سازمان جهادکشاورزی به دلیل نقش بی‌بدیلی که جهادگران در این ایام داشته‌اند اشاره کرد که همایشی با حضور جهادگران و پیشکسوتان حاضر در دوران دفاع مقدس برگزار و از آنان تجلیل خواهد شد.

فخر افزود: در بوستان شهید گمنام واقع در خیابان شعبانیه «بیرجند» نیز همایش مقاومت و پیروزی ساعت ۲۲ روز سوم خرداد برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: عطرافشانی قطعه شماره ۲ گلزار شهدای بیرجند با حضور مردم، خانواده‌های شهدا و مسئولین نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار خواهد شد.

اجرای جشنواره پرواز در باند قدیم فرودگاه بیرجند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تبیین کرد: شهر دزفول به عنوان شهر مقاومت در دوران دفاع مقدس بار‌ها و بار‌ها مورد حملات موشکی قرار گرفت و به همین مناسبت روز جمعه به نام «مقاومت و پایداری، روز دزفول، ولایتمداری و معنویت» نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: اولین برنامه که در این روز پیش بینی شده است، جشنواره «پرواز» است که در محل باند قدیم فرودگاه بیرجند با همکاری شهرداری بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین با بیان این‌که سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته «بیرجند» که با حضور یکپارچه نیرو‌های مسلح و مردم برگزار خواهد شد، امیر «تجدد» فرمانده ارشد آجا در استان خواهند بود، گفت: در کل استان، حدود ۴۰ برنامه، برنامه ریزی شده است که در این ایام اجرا خواهد شد.

افتتاح طرح ملی سبک زندگی جهادی بصورت ویدئو کنفرانس

فخر، آخرین برنامه‌ای که در این راستا در روز شنبه برگزار خواهد شد را افتتاحیه «طرح ملی سبک زندگی جهادی» عنوان کرد و گفت: این طرح که از روز ۵ خرداد به‌صورت کشوری شروع خواهد شد، با اساتید کشوری به‌صورت ویدئو کنفرانس آغاز و در روز اول این طرح با بانوانی که قدرت سخنوری دارند و می‌توانند مباحث مرتبط با سبک زندگی جهادی را به جوانان و خانواده‌ها انتقال دهند همراه خواهد بود.

وی افزود: این جلسه در سالن ویدئو کنفرانس مخابرات از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان داشت: در روز اول این برنامه، سخنرانی ریاست بنیاد حفظ آثار و تبیین طرح و همچنین سخنرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شروع کارگاه با سخنرانی «غلام‌علی حداد عادل» همراه خواهد بود.

فخر تصریح کرد: مسئولیت اجرایی این برنامه برعهده سازمان زنان دفاع مقدس است که این کار را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان این‌که ان‌شاءالله بتوانیم برنامه‌های خوبی را در راستای شناساندن این حادثه عظیم به نسل جدید و بهتر از پیش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نسل گذشته ما باید بتوانند با کسانی که در عرصه جهاد زندگی و تلاش خودشان را با نسل حاضر پیوند بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها