سامری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حماسه‌ی فتح خرمشهر نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگداشت حماسه سوم خرداد سبب ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت‌طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان در دفاع مقدس و نهادینه کردن روحیه مجاهدت در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۲۹۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 22May 2018

حماسه‌ی فتح خرمشهر نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس است

عبداله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، درباره حماسه‌ی فتح خرمشهر اظهار داشت: بزرگداشت حماسه سوم خرداد سبب ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان در دفاع مقدس و نهادینه کردن روحیه مجاهدت در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم رژیم بعثی در حمله به ایران، تجزیه خوزستان بود که این هدف دشمن با مقاومت مردم و رزمندگان اسلام محقق نشد و دشمن تنها به محاصره خرمشهر و آبادان اکتفا کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سقوط خرمشهر یکی از تلخ‌ترین اتفاقات جنگ تحمیلی برای مردم ایران بود، گفت: اما فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 به‌عنوان شیرین‌ترین خاطره برای مردم رقم خورد و می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس یاد کرد.

سامری تصریح کرد: وحدت یکپارچه مردم، همدلی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج، مهم‌ترین عامل فتح خرمشهر بود. البته باید این را گفت که در کنار این همدلی و وحدت مردمی، فرماندهی خوب حضرت امام (ره) در هدایت رزمندگان نیز نقش بسزایی داشت.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار