بیاینه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی؛

فتح «خرمشهر» ثمره یکپارچگی ملی و هم­‌افزایی نیروهای مسلح بود

اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با صدور بیانیه‌­ای فتح «خرمشهر» را نتیجه وحدت ملی و هماهنگی نیروهای مسلح دانست و بر حفظ وحدت به عنوان یک حقیقت انکارناپذیر و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن تأکید کرد.
کد خبر: ۲۹۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ - 22May 2018

فتح «خرمشهر» ثمره یکپارچگی ملی و هم­ افزایی نیروهای مسلح بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به مناسبت سی و ششمین سالگرد حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه ­ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: عملیات «بیت المقدس» و حماسه شگفت‌­انگیز آزادسازی «خرمشهر» که به تعبیر روح خدا خمینی کبیر (ره) یک امر الهی بود، از نقاط عطف هشت سال دفاع مقدس و ثمره تغییر راهبرد و مدیریت جنگ بعد از حذف بنی ­صدر را به رخ کشید و پیامدها و بازتاب­ های این پیروزی بزرگ ضمن نگران ساختن حامیان رژیم بعثی صدام به چالش منطقه­‌ای جنگ افروزان به ویژه آمریکای جنایتکار تبدیل شد.

این بیانیه می‌­افزاید: فتح «خرمشهر» حاصل وحدت و یکپارچگی ملی و هماهنگی و هم ­افزایی ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح و ولایت ­پذیری مدافعین کشور بوده و تردیدی نیست تا هنگامی عنصر وحدت و یکپارچگی آحاد ملت ایران و نیروهای مسلح به مثابه یک حقیقت انکارناپذیر و برکت آفرین با هدایت ­های ولی فقیه و رهبری معظم انقلاب در عرصه جامعه مستحکم و جاری باشد، توطئه ­ها، ترفندها و نقشه­ های شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم و بدخواهان داخلی فرجامی جز شکست و رسوایی نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: گنجینه دفاع مقدس، ظرفیت راهبردی و ذخیره­ پایان ناپذیر ملت ایران در تداوم انقلاب و راه شهیدان و از عوامل تضمین پیش­روندگی جمهوری اسلامی به سمت قله‌های شکوهمند عزت و اقتدار جهانی بوده و با فتح «خرمشهر» معادلات و محاسبات ابرقدرت­ های شرق و غرب و حامیان منطقه ­ای رژیم بعثی عراق شکست خورد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: جایگاه ممتاز و تأثیرگذار فرا منطقه‌­ای امروز جمهوری اسلامی و نقش آفرینی موفق آن در عرصه کمک به ملت­‌های مظلوم جبهه مقاومت اسلامی برای مقابله با جنگ­ های نیابتی و تروریستی در منطقه به ویژه در مبارزه دولت و ملت‌­های سوریه و عراق علیه گروه­‌های تکفیری - سلفی، مرهون فداکاری و ایثارگری­‌های رزمندگان اسلام و تربیت یافتگان مکتب عاشورا و ولایت فقیه در جای جای این سرزمین است که هم اکنون به الگوهای افتخار آمیز مدافعان حرم و حریم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبدیل شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینک در شرایطی که صف آرایی جبهه کفر در مقابل اسلام مقتدر و شجاع گسترده­‌تر و پیچیده‌­تر از گذشته ادامه دارد، ملت ایران و آحاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با درس آموزی از عبرت­ های تاریخی، با هوشمندی و اقتدار، حراست از استقلال و تمامیت ارضی و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای مقدس و ارزشمند آن را تکلیف تعطیل­ ناپذیر خود دانسته و به رغم خواسته­ ها و آرزوی شیطانی جبهه دشمن، «ظرفیت سازی روز افزون صنعت دفاعی» را تحت منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌­ای به عنوان یکی از عوامل اقتدار در دستور کار مستمر خود قرار داده و اجازه نخواهد داد خدشه‌­ای به ذالفقار دفاعی کشور وارد آید. باشد که در خرمشهرهای پیش­رو نیز مانند حماسه سوم خرداد 1361 سرافراز و پیروز بیرون آییم.

این بیانیه در پایان آورده است: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی تقارن روز مقاومت و پیروزی را با ماه مبارک رمضان به فال نیک گرفته و در این ایام و لیالی پر برکت برای خانواده بزرگ نیروهای مسلح و ملت حماسه ساز ایران آرزوی سربلندی و سرافرازی می ­کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار