دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان فارس خبر داد؛

برگزاری ۳۷۰۰ ویژه‌برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در استان فارس

«حمیدرضا گرامی» از برگزاری سه هزار و ۷۰۰ ویژه‌برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۲۹۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ - 22May 2018

برگزاری ۳۷۰۰برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در فارسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «حمیدرضا گرامی» دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان فارس، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد استان فارس، ضمن گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با بیان این‌که برای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نقش آموزش و پرورش و مراکز علمی و آموزشی باید درک شود، اظهار داشت: ترویج مباحث آموزشی در حوزه ادبیات پایداری، با همکاری میان‌دستگاهی ممکن است.

وی حضور راویان و مربیان آموزش دفاعی را در عین حال کافی ندانست و افزود: زمانی در آگاهی دادن به نسل جوان و نوجوان در زمینه دفاع مقدس موفق می‌شویم که همه پای کار بیایند.

گرامی در ادامه محور برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را با شعار «ما توانستیم» اعلام کرد و گفت: چهارشنبه دوم خردادماه در روز نخست این برنامه که با عنوان «درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خرداد، حماسه‌سازان و فخرآفرینان» برگزار می‌شود، دستاورد‌ها عملیات «بیت‌المقدس» و توجه به حماسه فرزندان انقلاب اسلامی تبیین خواهد شد.

وی به برنامه روز دوم که پنج‌شنبه سوم خرداد ماه با عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی، پیشکسوتان، فرماندهان و شهیدان» برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: محور فعالیت این برنامه توجه به اهداف و نتایج حاصل از این پیروزی بزرگ و دست یافتن به خواسته‌های عزتمدارانه در حفظ استقلال و کیان ایران اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به روز پایانی این ویژه‌برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: در روز جمعه ۴ خرداد‌ماه مصادف با روز «دزفول ولایت‌مداری، معنویت و پشت جبهه‌ها»، توجه به نقش ولایت و رهبری در پیروزی حماسه سوم خرداد و پرداختن به حضور مردم در جبهه‌ها در مقابله با دشمن مورد تأکید قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم سوم خرداد استان فارس به برگزاری برنامه‌های فرهنگی این رویداد اشاره کرد و از رونمایی و نقد و بررسی کتاب رمان «برادر انگلستان» نوشته «علی‌رضا قزوه» خبر داد و گفت: این برنامه روز چهارشنبه ۲ خردادماه از ساعت ۱۷ با حضور نویسنده، در حوزه هنری استان فارس برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم گرامی داشت حماسه سوم خرداد در حوزه هنری استان خبر داد و افزود: روز پنج‌شنبه ۳ خرداد پروژه ساخت مستند زندگی شهید «دکتر فیروزی» کلید زده می‌شود.

گرامی به اجرای شب خاطره و رونمایی کتاب در روز جمعه ۴ خرداد اشاره کرد و گفت: در این برنامه، کتاب خاطرات سردار شهید «محمد اسلامی نسب» در باشگاه فرهنگیان رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در خصوص تدوین کتاب در مورد رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس، اظهار کرد: این آثار با نگاه فاخر و با تدبیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حال تدوین است که سال گذشته ۵۵ مورد بود.

وی با اعلام اینکه ۳۵ تالیف در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است، افزود: ۲۰ تالیف باقی مانده آماده چاپ است که امیدواریم امسال محقق شود.

گرامی در عین حال با انتقاد از عقب ماندگی در زمینه ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس، اظهار کرد: فارس باید یک گنجینه تمام عیار و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی از وجود افزون بر ۳۰۰ هزار سند در مرکز اسناد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خبر داد و گفت: بخش اسناد و ادبیات پایداری اداره‌کل در دسترس پژوهش‌گران قرار دارد که می‌تواند به صورت دیجیتال و سخت افزاری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار