نوبخت در نشست خبری:

آمریکا در تضعیف جمهوری اسلامی همواره ناموفق بوده‌ است

سخنگوی دولت گفت: آمریکا و اذناب آن در 40 سال گذشته به هدف خود که همان تضعیف جمهوری اسلامی ایران است، نرسیده‌اند.
کد خبر: ۲۹۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 22May 2018

آمریکا در تضعیف جمهوری اسلامی همواره ناموفق بوده‌ استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات خصمانه‌ای را علیه جمهور اسلامی ارائه کرد و تهدید کرد که اگر ایران مطابق اراده ایالات متحده عمل نکند، تحریم‌های شدیدی از سوی آمریکا اعمال خواهد شد.

وی افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات توسط رئیس‌جمهور اعلام شد؛ اما چند سوال از مسئولین کاخ سفید مطرح است که شنیدن پاسخ‌های آن می‌تواند برای افکار عمومی مهم باشد. سوال نخست اینکه آیا آمریکایی‌ها موافق پیروزی انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی» بودند که پاسخ آن را باید از ژنرال‌ هایزر بپرسند.

نوبخت ادامه داد: سوال دوم این است که آیا این اراده آمریکا بود که باعث نابودی هواپیماها و هلیکوپترهای آنها در طبس شد؟ سوال بعدی اینکه در سال 60 که مقامات و مردم عادی در عملیات‌های تروریستی منافقین به شهادت می‌رسیدند، جمهوری اسلامی ایران تضعیف شد یا نظام ما را قدرت‌مندتر کرد؟

سخنگوی دولت با بیان اینکه عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی با کمک اطلاعاتی آمریکا به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: پاسخ این سوالات نشان دهنده این است که آیا آمریکا توانست بعد از اینکه اعلام کرد تحریم‌های فلج کننده علیه ایران وضع خواهد کرد و پرونده جمهوری اسلامی ایران را به شورای امنیت می‌برد، موفق شود؟

وی تاکید کرد: در 40 سال گذشته آمریکا و اقمار آن به هدف خود که همان تضعیف جمهوری اسلامی ایران است، نرسیدند. آیا بنیه دفاعی و یا اقتصاد کشور که به دنبال تضعیف آن بودند، ناکارآمدتر شده است؟ باید به گزارش صندوق بین‌المللی پول مراجعه کنید که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را هجدهمین اقتصاد دنیا برشمرده است.

نوبخت با بیان اینکه ما مکتبی داریم که از ابتدا با تهدید و تحریم دشمنان مواجه شده است، گفت: آیا واقعا اجاره‌نشینان کاخ سفید مطمئن هستند که اراده‌هایشان قبل از ترک کاخ سفید محقق خواهد شد و قبل از آن مردم آمریکا آنها را کنار نخواهند زد؟

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به سیاست‌های جدید ارزی اظهار داشت: تلاش ما این بوده که تمام ارز مورد نیاز کشور را شناسایی کنیم. بر اساس آخرین گزارش‌ها از بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت طی دو ماه گذشته برای 100 هزار و 198 قلم کالا، 14 میلیارد و 344 میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است.

وی افزود: بر این اساس برای 2389 قلم کالای اساسی 1 میلیارد و 96 میلیون دلار، برای 17 هزار و 270 قلم کالای مصرفی 1 میلیارد و 518 میلیون دلار، برای 59 هزار و 424 قلم کالای واسطه‌ای 8 میلیارد و 512 میلیون دلار، برای 15 هزار 508 قلم کالای سرمایه‌ای 2 میلیارد و 665 میلیون دلار و برای 5 هزار و 599 قلم سایر کالاها 534 میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صادرات نفتی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: میزان واریزهای نفتی به خزانه در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته 99 درصد افزایش یافته است. هر بشکه نفت در سال گذشته 50 دلار بوده و در حال حاضر 63 دلار است و میعانات نیز از 52 دلار در سال 96 به 66 دلار در سال جاری رسیده است.

نوبخت در خصوص بودجه عمرانی کشور نیز تاکید کرد: برای دستگاه‌های اجرایی ملی بالغ بر 13 هزار و 639 میلیارد تومان تخصیص منابع داده‌ایم که بالغ بر 77 درصد بودجه اجرایی آنهاست. 9 هزار و 617 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان‌ها بالغ بر 86 درصد است که در مجموع 28 هزار و 180 میلیارد تومان یعنی 47 درصد بودجه عمرانی کشور در 2 ماه ابتدای سال پرداخت شده است.

نوبخت در خصوص برنامه‌های اجرا شده در جهت حمایت از کالای ایرانی گفت: سیاست‌های جدید ارزی خود اقدامی در حمایت از کالای ایرانی است چراکه کمک قابل توجهی به قطع قاچاق کالا خواهد کرد و علاوه بر آن دستگاه‌ها نیز ملزم شده‌اند از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها