مسئول سازمان نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

دانش‌نامه نقش زنان لرستان در دفاع مقدس تدوین می‌شود

«روح انگیز جهان افروز» با اشاره به نقش بانوان لرستانی در طول تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: بانوان لرستانی همواره پشتیبان و حامی دلاورمردان این خطه از کشورمان بوده‌اند و به همین منظور «دانش‌نامه نقش زنان استان لرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» تدوین می‌شود.
کد خبر: ۲۹۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ - 22May 2018

دانشنامه نقش زنان لرستان در دفاع مقدس تدوین می شود«روح‌انگیز جهان‌افروز» مسئول سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: بانوان لرستانی در طول تاریخ انقلاب، همواره پشتیبان و حامی دلاورمردان این خطه از کشورمان بوده‌اند.

وی افزود: برای جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن ایثار و فداکاری‌های این عزیزان، کتاب جامع «نقش زنان لرستانی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» تدوین می‌شود.

جهان‌افروز با تشریح نحوه مشارکت و همکاری شهرستان‌های استان در تدوین کتاب مذکور، اظهار داشت: جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه استان برگزار کردیم.

مسئول سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان لرستان تصریح کرد: در کمیته زنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کلیه شهرستان‌های استان، متشکل از مسئول بسیج خواهران به عنوان ریئس، نماینده امور بانوان فرمانداری به عنوان دبیر و نماینده بنیاد شهید به عنوان یکی از اعضای اصلی حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این پروژه مقرر شده است که کلیه اسناد و مدارک اعم از بانک اطلاعاتی گروه‌ها، عکس، فیلم، صوت، خاطره، مصاحبه و وصیت‌نامه‌های مربوط به نقش‌آفرینی زنان استان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بعد از جمع‌آوری به این معاونت ارسال شوند.

جهان‌افروز با اشاره به این که استان لرستان ۶۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این دانش‌نامه با هدف جمع‌آوری خاطرات و زندگی‌نامه مادران، همسران، خواهران و فرزندان شهدا تهیه و تدوین می‌شود.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار