مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

کتاب شهدای روحانی استان خراسان شمالی چاپ می‌شود

«احیاءمحمد امیری» با بیان این‌که در استان خراسان شمالی ۷۶ شهید روحانی داریم، گفت: اطلاعاتی از این شهدا جمع‌آوری شده است که بنا داریم در سال ۹۷ تعدادی کتاب در این خصوص به چاپ برسانیم؛ تا زمانی که برای هر شهید روحانی یک کتاب چاپ شود.
کد خبر: ۲۹۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ - 22May 2018

خراسان شمالی 74 شهید روحانی را تقدیم اسلام کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی در جلسه هم‌اندیشی روحانیون ایثارگر با موضوع «تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس»، با اشاره به این‌که در جبهه حدود ۲.۵ برابر کل اقشار را تنها روحانیون تشکیل می‌دادند، اظهار داشت: در جبهه تعداد ۴ هزار و ۳۶۳ روحانی حضور داشت که از این تعداد ۱۲۵ نفر آن‌ها فرماندهان ارشد بودند.

وی افزود: ما در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آمادگی خود را جهت اعزام فرماندهان دفاع مقدس به حوزه‌های علمیه استان برای بیان خاطرات آن دوران و پاسخ به شبهات داریم.

امیری گفت: در خصوص ارائه ۲ واحد درسی «آشنایی دفاع مقدس» و کلاس ضمن خدمت برای کارکنان در حوزه‌های علمیه استان نیز آمادگی اعزام استاد جهت تدریس درس دفاع مقدس را داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی با بیان این‌که در این استان ۷۶ شهید روحانی داریم، تصریح کرد: اطلاعاتی از این شهدا جمع‌آوری شده است که بنا داریم در سال ۹۷ تعدادی کتاب در این خصوص به چاپ برسانیم؛ تا زمانی که برای هر شهید روحانی یک کتاب چاپ شود.

وی نقش ۲ قشر روحانیون و آموزش و پرورش را در جنگ موثر خواند به لزوم برگزاری شب‌های خاطره اشاره کرد و اظهار داشت: ما در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی آمادگی برگزاری شب‌های خاطره خاص روحانیون را در بجنورد و سایر شهرستان‌ها استان داریم.

امیری همچنین بر لزوم حضور روحانیون در یادواره‌های شهدا، سرکشی روحانیون به‌خصوص روحانیون جوان از خانواده‌های شهدا و بیان خاطره از دوران دفاع مقدس توسط روحانیون در محافل و مجالس نیز تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی، نقش روحانیان را در دوران مبارزت انقلابی و دفاع مقدس مؤثر خواند و اظهار داشت: روحانیت باید امام ‏متقین باشد و وظیفه روحانیت این است که جلوتر از متقین حرکت کند و در حال حاضر و آینده نقش پیشتازی و امام ‏المتین را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون با خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی دوران دفاع ‏مقدس و همچنین حضور در محافل شهدا و بیان ارزش‌های دفاع مقدس و ایثارگری‌های شهدا، می‌توانند به‌خوبی ‏نقش امام المتین را ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها