همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد؛

رونمایی هفت عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان در نشست خبری صبح امروز از رونمایی هفت عنوان کتاب به مناسبت سالروز فتح خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۲۹۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ - 22May 2018

هفت عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان رونمایی می‌شودبه گزارش دفاع پرس از گرگان، نشست خبری ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان گلستان، صبح امروز سه شنبه اول خرداد ماه، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان واقع در تپه نورالشهدا گرگان برگزار شد.

 

 

هفت عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان رونمایی می‌شود

سرهنگ "مسعود جمشیدی" دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان گلستان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس، اظهار داشت: گرامیداشت این ایام، از افتخارات بزرگی است که در دوران دفاع مقدس نصیب این کشور شده است.

وی ضمن بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دوران دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: دوران دفاع مقدس را باید گرامی داشت زیرا موجب عزت و سربلندی ملت ایران شد و اگر این هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز ملت ما از عزت، امنیت، سلامت، استقلال و آزادی برخوردار نبود و این هشت سال در باطن خود یک نعمت الهی بود.

 سرهنگ جمشیدی ضمن تشریح عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، به برنامه های سی و ششمین سالروز گرامیداشت سوم خرداد اشاره کرد و افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پس وصول دستورالعمل بزرگداشت سوم خرداد، با هدف هماهنگی، هم افزایی و مشارکت دستگاه های اجرایی استان، ستاد این بزرگداشت را در 8 کارگروه نظامی، فرهنگی، پشتیبانی، ایثارگران، ورزشی، اطلاع رسانی، آموزش و پژوهش و امور شهرستانها تشکیل و برنامه های این ستاد را تدوین کرده است.

وی عنوان کرد: بیش از 1000 عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال شده و از جمله برنامه های شاخص این ستاد می توان به برگزاری مراسم یاد یاران با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در گنبد کاووس، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی، فرهنگی، هنری، ادبی، همایش بزرگ قرآنیان استان گلستان در مصلای نمازجمعه گرگان، حضور و سخنرانی فرماندهان و مسئولین استان در نماز جمعه این هفته، دیدار با خانواده معظم شهدا و غبارروبی گلزار شهدای استان نام برد.

سرهنگ جمشیدی اظهار داشت: به مناسبت سوم خرداد به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، از هفت عنوان کتاب دفاع مقدس به نام های: تا کربلا (نمایشنامه دفاع مقدس)، کوچه غرق شادی (اشعار کودک)، روزهای ماندگار (خاطرات شهید قربان اشرفی)، شالیزار (داستان یک نوجوان) و کتاب سه جلدی «نامه ای به یک شهید»  (دلنوشته دانش آموزان به شهدا) رونمایی خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان در ادامه در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس و وضعیت ساخت آن گفت: ساخت مرکز فرهنگی یک عزم و اراده ملی است و همه باید به این مهم توجه داشته باشیم و همه مسئولین و دست اندرکاران باید پای کار بیایند و الحمدالله این اهتمام در مسئولین بوجود آمده است زیرا این مرکز می تواند بزرگترین مرکز فرهنگی برای توسعه و رونق و ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، شهامت و شجاعت باشد.

وی در این خصوص افزود: اخیرا با توجه به رایزنی های مجدانه ای که صورت گرفته و ملاقاتهایی که با مسئولین استان و فرماندهان و اعضای شورای هماهنگی انجام پذیرفته، قول مساعدت و همکاری در جهت ساخت این مرکز داده شده و بناست در سال مالی 96 به این اداره واگذار شود.

سرهنگ جمشیدی بیان داشت: نسل های حال و آینده باید بدانند که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در مقابل قریب به 40 کشور دنیا و ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و آنها را به شکست و زبونی کشاند؛ لذا وجود این مرکز فرهنگی می تواند تاریخچه ارزشمند و گنجینه گرانبهایی برای انتقال آثار دفاع مقدس به نسل های آینده باشد.

هفت عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان رونمایی می‌شود

هفت عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان رونمایی می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار