رحیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انتقال سفارت آمریکا به «قدس» برای محو ارزش‌های جهان اسلام است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نسبت به اقدامات ضد اسلامی رئیس جمهور آمریکا بی‌تفاوت بود، گفت: انتقال سفارت این کشور به «قدس» برای محو معیارها و ارزش‌های جهان اسلام است.
کد خبر: ۲۹۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ - 22May 2018

انتقال سفارت آمریکا نشان ضعف آمریکا و دهن کجی به ملت‌های اسلامی بود«علیرضا رحیمی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به «قدس شریف» اظهار داشت: این اقدام قبل از اجرایی شدن هم مورد خشم و مخالفت سایر کشورها و به‌ویژه امت‌های اسلامی قرار گرفت. خشم و انزجار مسلمانان نسبت به رژیم صهیونیستی نه‌تنها در نوار غزه بلکه در سراسر دنیای اسلام و جهان عرب منعکس شد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اقدامات ضد اسلامی و انسانی آمریکایی‌ها و متحدانش در منطقه و مداخله آن‌ها در امور کشورهای اسلامی و به‌ویژه فلسطین افزود: آمریکایی‌ها نتوانستند در عراق و سوریه به اهداف خود برسند و به سبب همین ناکامی‌ها متحمل خسارات فراوان مالی و جانی شدند، لذا برای انتقام‌جوییاز مسلمانان، قدس را که تمام ملت‌های اسلامی بر سر آن با هم اتفاق نظر و وحدت دارند را مورد هدف قرار دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی ترامپ بود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا برای برخورداری از حمایت‌ لابی‌های صهیونیستی، بدون آنکه به عواقب کردار خود فکر کند دست به اقداماتی می‌زند که مورد رضایت این رژیم باشد.

رحیمی اتحاد و وحدت مسلمانان را مانع از تحقق خواسته‌های آمریکا و هم‌پیمانانش دانست و گفت: آمریکا را آمریکایی‌دوستان در اذهان ملت‌ها بزرگ جلوه دادند و شکست‌هایی که به سبب اقداماتش در منطقه متحمل شد، به تضعیف قدرت این کشور کمک بزرگی کرد، لذا امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به انسجام و وحدت نیاز دارند و بدون شک نتیجه این همدلی به ریشه‌کن شدن مداخله‌های آمریکا و متحدانش در کشورهای اسلامی منجر خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تثبیت سفارت آمریکا در قدس شریف را دهن‌کجی به امت‌های اسلامی برشمرد و گفت: حضور غیر قانونی آمریکایی‌ها در خاک فلسطین برای محو ارزش‌ها و معیارهای اسلامی مسلمانان است که نباید امت‌های اسلامی در این زمینه بی‌تفاوت باشند؛ چراکه بی‌توجهی به مسئله فلسطین نشان دادن چراغ سبز به سلطه طلبان برای تحقق خواسته‌هایشان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار