مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری برنامه‌های سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه با محوریت مردم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه با محوریت مردم و نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ - 22May 2018

برنامه‌های سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه با محوریت مردمبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در نشست خبری سی و ششمین سالروز فتح خرمشهر با اشاره به برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه در عملیات بیت‌المقدس ۴۱ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرد و ما هر ساله با برگزاری برنامه های ویژه، یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی می داریم..

وی با اشاره به عملیات های موفقیت آمیز  «ثامن الائمه»، «طریق‌القدس»، «فتح‌المبین» و عملیات «بیت المقدس» در سال دوم جنگ گفت: مهمترین نتایجی که از عملیات فتح خرمشهر به دست آمد؛ شکست سیاسی نظامی ارتش عراق از نظر استراتژی و تاکتیک بود و برگ برنده خود را در جنگ از دست داد و در نتیجه جایگاه و اعتبار بین المللی ایران افزایش یافت و در مجموع پشتوانه محکم سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، شعار امسال گرامیداشت آزادسازی خرمشهر را «ما توانستیم» عنوان کرد و افزود: با این شعار برای کل استان بیش از 250 برنامه را در نظر گرفته‌ایم.

محمدی در ادامه افزود: عملیات بیت المقدس از 10 اردیبهشت ماه سال 1361 شروع شد و در 3 خرداد ماه با آزاد سازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام به اتمام رسید.

وی نقش مردم را در این پیروزی بسیار موثر اعلام کرد و بیان داشت: در این عملیات حدود 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک کشور باز پس گرفته شد و حدود 19 هزار و 700 نفر از نیروهای عراقی اسیر و 16 هزار نفر نیز کشته و مجروح شدند.

وی در ادامه ضمن ذکر ایام سالروز گرامیداشت عملیات بیت المقدس اشاره کرد: بیش از ۲۵۰ برنامه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری و نظامی در این ایام در سطح استان اجرا می شود، از جمله این برنامه ها: «برگزاری مراسم مشترک نیروهای مسلح استاندر حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص)»، «رونمایی از ۵ عنوان کتاب دفاع مقدس»، «گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرهای مختلف»، «گلباران و عطر افشانی مزار شهدا و حرم های شهدای گمنام به خصوص در بخش ها و روستاها»، «مراسم شب خاطره»، «برگزاری عصر شعر و خاطره در فرهنگسرای کوثر»، «نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس» در ۳ دانشگاه علمی کاربردی استان است.

وی همچنین از نواختن زنگ «ما توانستیم» در مدارس سطح استان سخن گفت و افزود: ویژه برنامه «خرمشهر شهر خوب خدا» در روز سوم خرداد در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه نیز برگزار می شود.

محمدی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهدای شهر ازگله از دیگر برنامه های گرامیداشت سالگرد آزاد سازی خرمشهر است که در روز سوم خرداد برگزار می شود.

وی در پایان هدف از برگزاری این برنامه ها را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه ارزشمند معنوی است که امروز شاهد تاثیرگذاری این فرهنگ در خارج از مرزهای کشور هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار